Klacht Tele2: 60 euro voor internet buiten EU

# 195731
bschenkeveld

Ik heb op een Grieks eiland 60 euro in rekening gekregen voor internet buiten de EU. Ik heb een internetbundel afgesloten voor internet binnen de EU. Waarom word ik dan automatisch op een netwerk aangemeld buiten de EU? Blokkeer dat gewoon en vraag om toestemming hiervoor. Je krijgt alleen een mededeling dat het 10 euro per MB gaat kosten. Voor ik dat zag (ik was waarschijnlijk aan het autorijden) was er al > 5 MB verbruikt. De reactie was dat het mijn eigen schuld was en ze niets hieraan kunnen doen. Wat? Eigen schuld dat je tijdens het autorijden in een land waarvoor je een aparte bundel (extra kosten) hebt zomaar op een ander netwerk buiten de EU wordt aangemeld... Je kunt je toch inleven en zo'n belachelijke 'boete' kwijtschelden. Not amused en klanttevredenheid 0. Ik blijf klagen tot er iets aan wordt gedaan.

Terugbetaling van de in rekening gebrachte kosten. Structurele oplossing: non EU-landen blokkeren als je een EU bundel hebt en alleen met goedkeuring op een non-EU netwerk laten.

Ook een klacht indienen over Tele2?