Klacht Tele2: Blokkeren mobiel internet geweigerd

Klachtnummer
# 32164
Gebruiker
Krijnen
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Om kosten voor internet te voorkomen heb ik gevraagd aan Tele2 om het internet voor mijn mobiel te blokkeren. Tele2 weigert dit categorisch . Gezegd wordt dat dit de eigen verantwoordelijkheid is van de gebruiker om te voorkomen dat er mobiel internet gebruikt wordt. Gebleken is dat je dit niet altijd kunt voorkomen. Zo kocht ik een nieuwe telefoon en heb ik direct de instellingen zo gezet dat ik geen mobiel internet meer had. Later bleek dat ik in die tijd toch al 26 mb had binnengehaald. In zijn algemeenheid vind ik dat als klanten alleen een abonnement hebben voor bellen en smsen het mobiel internet via de provider niet mogelijk moet zijn. Providers doen dit niet en Tele2 geeft zelfs aan dat dit hun 'verdienmodel' is. Het is gewoon diefstal! BEN schakelt zonder problemen wel het internet uit.

De oplossing

Tele2 schakelt op verzoek internet uit. Nog beter: alle providers schakelen standaard internet uit van klanten die alleen een abonnement hebben voor bellen en smsen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Tele2 hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Tele2?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen