Klacht Tele2: Diefstal gsm, €550 extra belkosten

# 181917
cmkuiters

Mijn naam is Ilsa Kuiters (17 jaar) Op 26 juli 2016 is mijn gsm gestolen in Spanje in een uitgaansgelegenheid rond 3.00 uur.
Tezamen met mijn gsm is ook 15 euro en mijn ID pas gestolen die in het telefoonhoesje zaten. Die zelfde nacht is voor €550 gebeld naar Nauru, een eiland in de Stille Oceaan, blijkt later. Ik heb om 7.00 uur in de ochtend naar Tele 2 gebeld om aan te geven dat mijn gsm gestolen was maar kreeg geen gehoor omdat ze nog niet open waren. Vervolgens heb ik een beroep gedaan op een coulance regeling voor vergoeding. Ze meldden mij dat ik een ander alarmnummer had moeten bellen en willen daarom het bedrag van 550 niet vergoeden. Je moet je voorstellen dat ik 17 ben, erg overstuur was en niet gedacht heb om een alarmnummer te bellen. daarom vind ik het zeer onterecht dat ze niet tegemoet willen komen, heb wel gebeld maar niet het juiste nummer dat kan ik ook aantonen op de gsm van mijn vriendin.
Het vriendelijke verzoek om dit op te pakken met tele 2

Terugbetaling van de €550 door tele 2.
Mijn gsmnummer is 0681090642, klantnr. : 10310746111, Gsm staat op mijn vaders naam : C.M. Kuiters (0623471802)
Reden afwijzing van mijn verzoek: De reden hiervoor is dat de kosten gemaakt zijn voordat de diefstal van de simkaart bij ons is gemeld. Tele2 heeft hierdoor niet de mogelijkheid gehad om de simkaart te blokkeren en kosten te voorkomen. De gemaakte kosten kunnen daarom niet vergoed worden.
Klantenservice tele 2: 020-7544444