Klacht Tele2: Door wijzigen incassodatum is incasso mis gegaan en heeft Tele2 mijn telefoon geblokkeerd

# 12047
Jumanci

Heb bij Tele2 internet en vaste telefonie. Al jaren incasseerd Tele2 automatisch op de 26e van iedere maand. Zonder berichtgeving hebben ze de incassodatum verzet naar de 20e, waardoor er afgelopen 2 maanden niet geincasseerd kon worden. Rekening van de maand juli kreeg ik binnen en heb hem gewoon overgemaakt zonder erbij na te denken. Paar dagen later kreeg ik de rekening van augustus binnen met daarin dreigementen dat ze mij zouden afsluiten als ik niet binnen bepaalde termijn kon betalen. Ik krijg de 21e pas mijn geld en kan dan pas betalen. Afgelopen maandagochtend ontdek ik dat mijn telefoon het niet meer doet. Op mijn werk ingelogd op "mijn tele2" en zie dat de incassodatum opeens veranderd is zonder mijn medeweten. Tele2 gebeld, maar ik moet eerst betalen voordat ze mijn telefoon weer in werking zetten. Hier ben ik het dus niet mee eens! Heb een brief gestuurd dat ik schadeloos gesteld wil worden en direct aangesloten wil worden, maar tot op vandaag is dit nog niet gebeurd.

incassodatum terugzetten naar de 26e of in overleg ná de 21e... en mij schadeloos stellen voor het feit dat ik buiten mijn schuld om géén telefoon kan gebruiken.Dagen dat ik géén telefoon kon gebruiken wil ik minimaal abonnementsgeld voor terug. Ik ben namelijk al jaren klant bij Tele2 en het minste wat Tele2 kon doen was mij BELLEN of schrijven dat ze de incassodatum wilden veranderen. Dan had ik hen kunnen aangeven dat het géén zin heeft om op een datum te incasseren voordat mijn geld gestort is.

Ook een klacht indienen over Tele2?