Klacht Tele2: Facturen vaste telefonie bij Tele2

P.J.A.M. Beunes

Ik heb bij Tele2 alleen een abonnement voor vaste telefonie. Facturen kan men alleen online bekijken/downloaden. Tot medio dit jaar via het systeem Rekening Online. Werkte prima. Begin dit jaar (maart) heeft Tele2 een nieuw systeem geïnstalleerd. Vaste telefonie klanten blijken echter voor dit systeem geen account te kunnen aanmaken en kunnen dus ook niet meer hun FACTUREN bekijken/controleren. Het oude systeem is verwijderd. Voor mij geldt bovenstaande sinds medio aug., voor anderen al sinds mei zie Tele2-forum. Sinds begin sept. probleem geregeld gemeld bij kantenservice. Probleem wordt doorgegeven maar er gebeurt niets. Voorgesteld om zolang er SW-problemen zijn, facturen via email-bijlage te verzenden. Tele2: je krijgt geen antwoord. Vaste telefonie abonnees bij TELE2 kunnen dus niet controleren of de maandelijks betaalde bedragen correct zijn. Ik hoop dat via dit medium het service management van TELE2 wordt verbeterd, want dit is slecht.

Zolang vaste telefonie klanten door genoemde SW-problemen geen toegang hebben tot het nieuwe systeem:
- Activeer weer Rekening Online. Dit oude systeem heeft een tijdlang naast het nieuwe systeem gedraaid.
- of, stuur voor "alleen vaste telefonie klanten" bij de aankondiging via email van een nieuwe factuur, deze factuur mee via een bijlage.

Ook een klacht indienen over Tele2?