Klacht Tele2: Garantieafhandeling mobiel

hFresh

Mijn mobiel is binnen de garantie periode defect geraakt. Geen probleem dacht ik en stuurde hem op naar het reparatiecentrum van Tele2. Een goede week later kreeg ik in de avond om 20:30uur een mail dat het toestel retour is verzonden omdat er in een woord "vloeistofschade" zou zijn gevonden. Volgende dag meteen gebeld gezien ik om 20:30uur geen contact meer kreeg en kreeg te horen dat er alleen een sensor is verkleurd die duid op een bepaalde vochtigheidsgraat in het verleden. Het toestel heeft alleen hoog en droog op mijn nachtkastje gelegen en ik wordt nu beschuldigd van het zelf toebrengen van de"vloeistofschade". Ik ben altijd erg netjes op vooral mijn telefoon maar men geloofd mij niet en nu kan ik nog 1 jaar betalen voor een toestel dat nog binnen de garantie valt dat een defect scherm heeft. Ik zit met de handen in het haar en kan nergens terrecht om Tele2 ervan te overtuigen dat ik deze schade zelf niet heb veroorzaakt. Ik ben al jarenlang klant.

Ik heb gevraagd de rest van mijn contract over te zetten naar een sim only abonnement en dat lijkt mij een mooie oplossing maar hier wil men niets van weten. Een vervangend vergelijkbaar toestel met een nieuw contract van 2 jaar maar ook daar wil men niet aan.

Ook een klacht indienen over Tele2?