Klacht Tele2: Geen antwoord op vergoedingsaanvraag en ingediende klacht

Jos

Sinds half 2015 hadden we haperingen in het tv-beeld. Een monteur heeft dit getest: we hadden een veel te lage snelheid (+/- 9 Mbps), terwijl we een abonnement hadden voor 40 Mb. De Tele2-klantenservice vertelde dat ze me nooit dit abonnement hadden mogen verkopen. Tele2 deed mij een aanbod voor een duurder pakket. Dat vond ik geen acceptabele oplossing (meer inkomsten voor Tele2 én weer 1 jaar vast) en daarom ben ik overgestapt naar een andere provider. Vóór mijn overstap vroeg ik online een vergoeding aan vanwege abonnementskosten voor slechte dienstverlening. Op 31 maart ontving ik bericht dat ze eerst een oplossing voor het probleem moesten vinden en daarna de aanvraag in behandeling zouden nemen. Nadat ik het abonnement heb opgezegd (de oplossing voor het probleem) deed ik opnieuw een vergoedingsaanvraag. Deze is op 1 juni afgewezen, omdat "je aanvraag al eerder in behandeling is genomen, maar dat deze is afgewezen". Dit is niet correct, hij is nooit in behandeling geweest.

Op 1 juni heb ik een klacht ingediend op de website van Tele2. Daar is nooit een antwoord op gekomen. Ik wil dat mijn vergoedingsaanvraag alsnog in behandeling genomen wordt, omdat deze nóóit in behandeling is geweest. Het gaat om de kosten vanaf half 2015 tot het einde van het abonnement voor TV Opnemen en Pauzeren (heeft nooit goed gewerkt vanwege de lage snelheid en leidde per definitie tot haperende tv-beelden), HDTV (zelfde probleem) en internet (9 Mbps is fors lager dan de beloofde 40 Mbps). Vooral de opmerking van de klantenservice "We hadden dit abonnement nooit aan u mogen verkopen" was voor mij een bevestiging.

Ook een klacht indienen over Tele2?