Klacht Tele2: Geen hoge facturen meer en fatsoenlijke service

Debby Martis

Vanaf 3 oktober 2016 heb ik via tele2 mijn mobiel telefonie verlengd. Vanaf dat moment is hoofdpijn begonnen. Ik kreeg elke keer een sms om mbs erbij te kopen, anders worst telefoon afgesloten, waardoor ik hoge facturen kreeg. Heb vandaar mijn abonement gewijzigd naar 24000mbs. Medewerker liet me weten dat ik daardoor geen hoge facturen meer zal ontvangen en niet meer zonder mbs kwam te zitten. Eind december kreeg ik weer een sms om mbs erbij te kopen anders wordt ik afgesloten. In januari kreeg ik een factuur van 210 euro. Tele2 gaf aan dat ik internet had gebruikt in buitenland, maar ik had meer dan 22000mbs over. Dus ik snap niet hoe dit kan en ik had alleen internet gebruikt met wifi.
Ik had ook in november 2016 simkaart van andere abonement laten blokkeren, omdat telefoon gestolen was. Sindsdien heb ik geen nieuwe simkaart meer ontvangen, na talloze keren te hebben gebeld, kreeg ik te horen dat sim aanvraag ergens in systeem vastzit. Belt vanaf dat moment prepaid en betaal al 3 maanden €40 zonder simkaart. Per brief dit kenbaar gemaakt. Ik krijg zo snel mogelijk nieuwe simkaart, nog niks ontvangen. Tele2 laat weten dat ik een vergoeding krijg van €45. Wat niet klopt. In totaal heb ik €120 betaald. Tele 2 wilt geen betalingsregeling treffen voor de €210 en wilt het bedrag ook niet verrekenen met de €120 die ik maandelijks had betaald voor de andere abonement.

Ik zou graag de mogelijkheid willen krijgen om of een betalingsregeling te kunnen treffen of verrekening van betaalde maandbedrag zonder simkaart. En geen hoge facturen meer terwijl ik de hoogste mbs abonement hebt. Anders ben ik genoodzaakt im contract op te zeggen, al moet ik tot 2018 blijven betalen. Kom ik toch goedkoper uit dan nu.

Ook een klacht indienen over Tele2?