Klacht Tele2: Geen specificatie van de kosten

Klachtnummer
# 187558
Gebruiker
Mobieltele2
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Mijn zoon heeft sinds kort een telefoonabonnement via Tele2. Als ouder kijk ik mee met zijn belkosten. Na 3 dagen: €3 buiten de bundelkosten. Tele2 (na 5 dagen): ''Inmiddels €6''. ''Het gaat om sms-/serviceberichten. Afzender onbekend.'' Maar mijn zoon had geen berichtjes ontvangen/verzonden. Nogmaals Tele2: ''we zoeken het uit''. Geen bericht... Nogmaals gebeld: ''wacht op factuur voor specificatie''. ''Dan kunt u zien wat uw zoon heeft gedaan''. Klacht www.tele2.nl: geen reactie... Inmiddels is de factuur binnen: geen specificatie. Tele2: ''we weten niet waarvoor de kosten waren''. Ik wil de kosten (€6) niet betalen tot duidelijk is wat het is. Tele2: ''dan beschouwen wij de rekening als volledig onbetaald en sluiten we u af''. Tele2 zegt niet verantwoordelijk te zijn voor inning. Het bedrag ontvang ik terug van degene, die het in rekening brengt.... (oh wie en waarvoor?) Doorverbinden met een andere afdeling of leidinggevende niet mogelijk. Datum van reactie onbekend...

De oplossing

- Duidelijke specificatie van kosten
- Service: uitgaan van vertrouwen; in plaats van aan te geven wat mijn zoon allemaal gedaan zou hebben...
- Direct crediteren: als je niet kunt verantwoorden wat het is geweest, zijn de kosten niet door te berekenen
- Overeenkomst: daar waar kosten voor externe leveranciers kunnen worden doorberekend, is expliciete toestemming vereist voor die dienst
- Blokkeren: standaard diensten blokkeren, totdat ze ontgrendelt worden
- Verantwoordelijkheid nemen: als leverancier ben je verantwoordelijk voor de gehele keten; niet alleen voor je eigen partje
- Excuses en compensatie: als eerste ervaring is dit voor mijn zoon echt waardeloos!!! Daarvoor zijn excuses en een compensatie noodzakelijk. Voor hem, maar ook naar mij.
- Bij niet oplossen: zonder verdere kosten van mijn abonnement af.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Tele2 hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Tele2?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen