Klacht Tele2: plotseling opheffen/blokkeren van je mailadres

JGA

Tele2 blokkert plotsklaps zonder aankondiging mijn emailadres wat ik al ongeveer 20 jaar heb. Het gaat om een @zonnet.nl mailadres. Volgens de klantenservice omdat de AVG hen verplicht om gegevens van klanten bij een mailadres te hebben ter verificatie en die hadden ze niet. Tele2 kiest er voor om die gegevens niet op te vragen (via mail) bij de klant maar botweg zonder aankondiging het mailadres op te heffen. Schandalig! Zij hebben bij het inlijven van Versatel die deze (gratis) mailadressen bezat ook de verplichting overgenomen om de email-adressen te faciliteren. Dit AVG-excuus wordt nu gebruikt om van die verplichting af te komen voor niet betalende klanten. Je email is gekoppeld aan zeer vele accounts bij bedrijven en instanties en bijvoorbeeld Paypal om te betalen. Je bent dus enorm onthand als je mailadres ineens niet meer toegankelijk is. Voor Tele2

Mailadres weer beschikbaar maken en AVG-eisen op andere manier invullen.

Ook een klacht indienen over Tele2?