Klacht Tele2: plotseling opheffen/blokkeren van je mailadres

Klachtnummer
# 364312
Gebruiker
JGA
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Tele2 blokkert plotsklaps zonder aankondiging mijn emailadres wat ik al ongeveer 20 jaar heb. Het gaat om een @zonnet.nl mailadres. Volgens de klantenservice omdat de AVG hen verplicht om gegevens van klanten bij een mailadres te hebben ter verificatie en die hadden ze niet. Tele2 kiest er voor om die gegevens niet op te vragen (via mail) bij de klant maar botweg zonder aankondiging het mailadres op te heffen. Schandalig! Zij hebben bij het inlijven van Versatel die deze (gratis) mailadressen bezat ook de verplichting overgenomen om de email-adressen te faciliteren. Dit AVG-excuus wordt nu gebruikt om van die verplichting af te komen voor niet betalende klanten. Je email is gekoppeld aan zeer vele accounts bij bedrijven en instanties en bijvoorbeeld Paypal om te betalen. Je bent dus enorm onthand als je mailadres ineens niet meer toegankelijk is. Voor Tele2

De oplossing

Mailadres weer beschikbaar maken en AVG-eisen op andere manier invullen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Tele2 hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Tele2?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen