Klacht Tele2: Tele2 forward emails die binnenkomen voor een niet meer bestaande mailbox

G.A. Wassink

Vroeger zat ik bij internetprovider Zonnet (Nu Tele2). Ik had daar ook een mailadres chris.wassink@zonnet.nl. Ik ben allang weg bij deze aanbieder maar om een of andere reden bleef de mailbox daar actief. Al een aantal jaren geleden ben ik met een ander mailadres gaan werken. Ik heb getracht zoveel mogelijk contacten hierover in te lichten maar om het even aan te zien of ik niemand vergeten was heb ik op deze mailbox een automatisch forwarding geplaatst. Afgelopen augustus werd ik door iemand benaderd met de melding dat hij mail retour kreeg omdat mijn mailbox vol was. (bij Zonnet). Dat was voor mij reden Tele2 te benaderen met het verzoek mijn mailbox op te heffen. Na nog een keer een herinnering zou dit inmiddels gedaan zijn. Nu mijn klacht: Ik krijg nog steeds mail geadresseerd aan mijn zonnet-mailbox binnen op mijn huidige mailadres. Hieronder vervelende phising-mails. Ik wil dat deze niet meer doorgestuurd worden. Ik wil dat er geen enkele mail meer, geadresseerd aan dat zonnet-adres, doorgestuurd wordt. Hiervoor middels een chat contact opgenomen met de klantenservice van Tele2. Ik beschik nog over een kopie van deze chat, maar het komt er uiteindelijk op neer dat zij deze forwarding niet kunnen opheffen omdat de mailbox niet meer bestaat. Ergens in hun systeem zit dus een regel: Stuur binnenkomende mail met adres chris.wassink@zonnet.nl door naar .......... Klantenservice beweert dat wat ik vraag onmogelijk is. Doorverbinden naar de mail-beheerders doen de klantenservice niet. De chat wordt door hen verbroken en ik zou dus de rest van mijn leven dit soort mails voor lief moeten nemen.
Ze beweerden ook nog dat de mail binnenkomt omdat ik in mijn mailclient dat zo gedefinieerd heb, maar dat is natuurlijk onzinnig. Ik kan geen mail gaan ophalen uit een niet bestaande mailbox

De forwarding op de exchange-servers bij Tele2 opsporen en verwijderen

Ook een klacht indienen over Tele2?