Klacht Tele2: Tele2 levert een ondeugdelijk product, maar wijst alle verantwoordelijkheid af

Wenzler1

Op 25 maart jl. heeft onze 19-jarige dochter een abonnement, inclusief de aanschaf van een gereviseerde Forza Apple iPhone 6S, afgesloten bij Tele2. Toen het toestel geleverd werd ontbraken er 2 schroefjes, waarvan er één los in de verpakking lag. Toen onze dochter een beschermhoesje op de iPhone aanbracht ontstond er een barst in het scherm (oorzaak: iPhone was ontzet). Op verzoek van Tele2 hebben we het toestel binnen een week opgestuurd naar het bedrijf ‘Dynafix’. Daar constateerde men valschade, wat buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt. Dit lijkt aannemelijk, maar het probleem is dat de valschade niet door mijn dochter is veroorzaakt (het gaat om een 2e hands toestel!). We hebben inmiddels al vele keren contact opgenomen met Tele2 (telefonisch, via een klachtenformulier, een aangetekende brief), helaas echter zonder een bevredigende oplossing in de vorm van een kosteloze reparatie of vervanging van de iPhone. Tele2 blijft de verantwoordelijkheid voor het ondeugdelijke toestel bij mijn dochter leggen. Men gaat er per definitie vanuit dat je als klant niet de waarheid spreekt, wat erg onrechtvaardig en zeer frustrerend is.
Tot overmaat van ramp berekent Dynafix 36,30 euro 'onderzoekskosten'. Deze kosten moeten betaald worden om het ongerepareerde toestel terug te ontvangen. We realiseren ons dat we geen hard bewijsmateriaal in handen hebben, maar we weigeren te geloven dat Tele2 ongestraft schuldig kan maken aan oneerlijke handelspraktijken.

een deugdelijk vervangend product of kosteloze reparatie (dit laatste is eigenlijk geen goede oplossing, omdat de kans op herhaling natuurlijk groot is bij een ontzet toestel)

Ook een klacht indienen over Tele2?