Klacht Tele2: Tele2 ruimt alle zonnet emailadressen op als je niet betaalt.

jannewies

Tele2 heeft besloten het zonnet emailadres van mijn broer per 1 oktober te beeindigen. Je bent dus verplicht om een nieuw emailadres te nemen (zowiezo). Als je dat via hen doet kost het je geld? Als je het wilt behouden moet je ook gaan betalen voor forwarding naar je nieuwe emailadres.
Mogen ze de klant zomaar hun emailadres “afpakken” en ze zo onder druk zetten dat ze voor een nieuw emailadres bij hen OF voor het forwarden naar een ander emailadres, dan dus moeten gaan betalen???

Ik heb persoonlijk dit nog nooit mee gemaakt: mijn emailadres van 35 jaar geleden is altijd overgenomen door de provider die de zaak overnam (keer op keer) en werkt dus nog steeds. De forwarding van dit soort adressen heb ik altijd zelf kunnen doen (op de mailserver) en heb ik nooit een cent voor hoeven betalen.
De meeste mensen weten niet eens hoe ze het moeten aanpakken, want een nieuw emailadres heeft nogal wat gevolgen, niet alleen voor je adresboek contacten, maar al die online sites en services waar je ook je emailadres plots moet gaan wijzigen. Ga er maar aan staan onder druk van minder dan 2 maanden de tijd hiervoor...
Volgens mij is deze actie van Tele2 juridisch aanvechtbaar!?
Mi mogen ze je emailadres pas opheffen als je je contract opzegt.
Benieuwd wat jullie hier van vinden?

Kosteloos het emailadres voorgoed in de lucht houden
en de klant zelf de rechten en mogelijkheid geven om hun emailadres te kunnen forwarden.

Ook een klacht indienen over Tele2?