Klacht Tele2: Voldoet niet aan de verwachtingen en naar mijn mening niet aan de omschrijving van de advertentie.

Ldvpaternotte

Ik heb een alles-in-1 abonnement wat ik heb ontvangen na afloop van de wettelijk geldende 14 daagse bedenktermijn. Dit abonnement voldoet niet aan de verwachting omdat beschreven functionaliteit anders is dan in de beknopte omschrijving op de website vermeld was.

Programma gemist:

Het terugkijken van programma's is beperkt tot maar 6 zenders, de tekst in de omschrijving van dit pakket maakt dit niet kenbaar: "Online TV & Programma Gemist"

Op een sub-pagina van de website blijkt deze informatie "verstopt" te zijn waardoor ik dit had kunnen weten als ik onderzoek had gedaan. Ik noem het verstopt omdat het een omschrijving is die je tijdens het gehele bestelproces niet te zien krijgt. (https://www.tele2.nl/thuis/tv-abonnement/programma-gemist/)

Hier staat met grote letters de omschrijving: "TV programma’s missen is zo jaren negentig". De realiteit is echter anders, de medewerker van de helpdesk wijst mij erop dat ik programma's maar moet opnemen als ik ze terug wil kijken. Hiermee zijn de mogelijkheden van terugkijken wel weer terug in de 90er jaren. Zelfs een budgetprovider als NLE waarvan ik ben overgestapt had deze functionaliteit wel. (Hiervoor waren overigens 4 doorschakelingen nodig om fouten bij de overstapservice te corrigeren).

Traagheid van de Set-top Box (Amino A532):
Dit apparaat draait op linux en heeft een bijzonder slecht ingerichte menu structuur waardoor je veel heen en weer moet tussen de verschillende menu's. Hierdoor is de traagheid van het apparaat erg merkbaar en is het schakelen erg onprettig.

Het contract per direct beeindigen zonder hiervoor kosten te rekenen en mij voorzien van verzendlabels zodat ik de geleverde apparatuur terug kan sturen.

Ook een klacht indienen over Tele2?