Klacht Telefoonwereld: slechte retour afhandeling

H.C. van Donselaar

smartphone besteld. uitgepakt, aangezet en gekeken of hij mij beviel.
Nu vraag ik hoe hem retour te sturen.
krijg ik als antwoord, dat het product wordt afgewezen als retour omdat het niet getest kan worden en behandeld hoort te worden als in de winkel.
Nou ik wil in de winkel dus ook wel zien of en hoe hij werkt.
ik vind dit een heel slecht argument. toestel is nog steeds nieuw en niets mis mee.
ik vind telefoonwereld dus heeeeel slecht qua retour afhandeling.

retour accepteren en geld terug storten.

H.C. van Donselaar
    Telefoon opgestuurd en ik krijg dus precies hetzelfde te horen:
    telefoon kan niet retour worden genomen, omdat hij "gebruikt" is.
    dat is dus het punt. Ik moest kijken of hij werkt en aan mijn verwachtingen voldeed.
    Ja, dan moet hij dus "gebruikt" worden.
    Hij is dus gewoon nog in nieuwstaat zonder beschadigingen of wat dan ook.
    Maar ja, bedankt voor de moeite en nu maar hopen, dat ze m in ieder geval weer terug sturen.
    Vr.Gr.
    Henk van Donselaar
    Jammer.
    Telefoonwereld
    Beste klant,

Helaas kunnen wij telefoons die al zijn gebruikt niet meer vergoeden. Dit omdat wij niet kunnen controleren of het toestel ook daadwerkelijk nog nieuw is. Retourneren is bij Telefoonwereld.nl zeker mogelijk, daarvoor hanteren we de volgende richtlijnen die ook op onze site vermeld staan:

'U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
    Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
    Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

'De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.'

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Vriendelijke groeten,
    Luc den Hartogh
    H.C. van Donselaar
    Kleinzielig stelletje mierenneukers. Heb t al geaccepteerd, maar ga eens in de leer bij belsimpel, bol.com, coolblue over wat "gebruikt " bij hun inhoud. Die doen echt niet moeilijk, als ie maar onbeschadigd terug komt.
    Veel succes met je intolerantie.

H.C. van Donselaar
Doordat ik telefoon geprobeerd heb , vindt telefoonwereld dat retour niet geaccepteerd kan worden, omdat hij dan "gebruikt" is. Ik heb gevraagd om m dan maar weer terug te sturen naar mij, omdat ik hier moedeloos van word en dat is waarschijnlijk hun bedoeling. Ik heb wel een paar keer moeten bellen voordat hij weer teruggestuurd wordt(hoop ik althans). Vr.gr

Ook een klacht indienen over Telefoonwereld?