Klacht Telefuture: ongewenst sms 4239/abonnementsdienst/€50,00 buiten belbundel om

Belle

Kreeg enkele dagen geleden een sms bericht van 4239 met het volgende bericht: 'gratis bericht: je gebruikt abonnementsdienst 4239, de kosten tot nu toe bedragen €50,00. Info? www.smsgc.nl". Ik heb mij nooit opgegeven voor een abonnementsdienst.
Mijn provider is Vodafone en daar staat idd 50 euro buiten de belbundel op mijn rekening. Wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen/om het niet te betalen???

Ik wil dit geld natuurlijk niet betalen. Het staat nu al bij Vodafone op de rekening!!
Ik heb mij nooit ergens bij een abonnementsdienst aangemeld! Ik vind dit ronduit
diefstal. Wat moet ik doen?

Telefuture
    Beste Hedy,

Het gratis bericht ontving u van ons. In Nederland versturen sms-gateways een gratis waarschuwing naar gebruikers die veel geld spenderen aan premium-sms-diensten of abonnementen.

Telefuture verwerkt sms-berichten. Om een sms te versturen is er een bepaalde techniek nodig en Telefuture levert deze techniek. Wij zorgen ervoor dat bedrijven zoals radiostations, tv zenders, de overheid, banken, en aanbieders van digitale diensten SMS berichten kunnen versturen naar consumenten. Om een SMS van A naar B te krijgen heb je een gateway nodig en dat is precies wat Telefuture is. Ontvangt u berichten van één van onze klanten en heeft u hierover een klacht, bel dan met 0900-4004343. Bent u lid geworden van een abonnementsdienst dan heeft u “OK” ingezonden naar een zogenaamde shortcode (4-cijferig-nummer). Sms het woord “STOP” naar de 4-cijferige code die bovenaan de ontvangen SMS berichten staat om af te melden. Indien u uw GSM nummer wilt blokkeren voor alle Premium SMS diensten in Nederland, kunt u dit doen via www.smsdienstenfilter.nl. Op deze website wordt stap voor stap uitgelegd hoe u dit aan kunt pakken.

Ik heb even naar uw klacht gekeken. Op 01-01-2016 12:33:19 stuurt u een SMS bericht met OK naar shortcode 4239. Op 22-01-2016 12:37:02 sturen wij u een waarschuwing en op 25-01-2016 13:38:05 stuurt u STOP waarmee u het abonnement beëindingt. De dienst die u heeft afgenomen is van het bedrijf Medmar International (nl@mobimaniac.com).

Heeft u verdere vragen hierover of kunt u iets meer vertellen over de reden waarom u geld zou willen terugvragen aan Mobimaniac? Wij helpen u graag verder.

Webcare Team Telefuture

Belle
    Dank voor uw reactie. Heb inmiddels contact met Vodafone en het geld wordt niet doorberekend naar mijn rekening. Hier ben ik erg blij mee. M.vr.gr. Belle
    Telefuture
    Beste Hedy,

Goed om te horen. Ik neem aan dat alles nu naar tevredenheid is opgelost.

Webcare Team Telefuture

Ook een klacht indienen over Telefuture?