Klacht Telefuture: Ongewenste sms dienst

Toos Schouten

In de periode 01-01-2015 t/m 31-03-2015 ontving ik in totaal 16 ongewenste sms jes a 3 euro per stuk. Op mijn factuur van Ben waar ik al jaren klant ben voor een goedkoop abonnement van 8 euro bleek dit om ongewenste sms'jes te gaan. Ik heb deze nooit besteld en heb geen idee hoe ik hier aan kom.
Op 18-02-2015 heb ik met de klantenservice gebeld van Ben en het blijkt om het bedrijf Telefuture te gaan, op de factuur staat vermeld 9977-Telefuture-300sms. Het advies van Ben om deze dienst per sms stop te zetten heb ik diezelfde dag gedaan, ook heb ik een klachtenformulier ingediend. Ben reageert negatief op de vraag het bedrag terug te betalen.
Op 22-02-2015 heb ik op Klacht.nl deze klacht ingediend en op 19-02-2015 heb ik mijn klacht doorgegeven aan Telefuture, zij verwezen mij door naar customer@globaal.eu
Ik heb mijn klacht niet gemaild aan hen omdat ik vind dat Telefuture verantwoordelijk is voor deze dienst.

Het bedrag van 16 ongewenste sms'jes a 3 euro per stuk retour. Totaal 48 euro.

Beste,

Sinds vandaag nemen wij actief deel aan dit klachtenplatform. Je hebt hier in het verleden een klacht over ons bedrijf geplaatst. Als je meent dat deze destijds niet goed is afgewikkeld langs een andere kanaal of als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op. Dat kan per telefoon op 0900-4004343 (15ct/min) of via e-mail: helpdeskklacht@telefuture.nl.

Telefuture verwerkt sms-berichten. Om een sms te versturen is er een bepaalde techniek nodig en Telefuture levert deze techniek. Wij zorgen ervoor dat bedrijven zoals radiostations, tv zenders, de overheid, banken, en aanbieders van digitale diensten SMS berichten kunnen versturen naar consumenten. Om een SMS van A naar B te krijgen heb je een gateway nodig en dat is precies wat Telefuture is. Ontvangt u berichten van één van onze klanten en heeft u hierover een klacht, bel dan met 0900-4004343. Bent u lid geworden van een abonnementsdienst dan heeft u “OK” ingezonden naar een zogenaamde shortcode (4-cijferig-nummer). Sms het woord “STOP” naar de 4-cijferige code die bovenaan de ontvangen SMS berichten staat om af te melden. Indien u uw GSM nummer wilt blokkeren voor alle Premium SMS diensten in Nederland, kunt u dit doen via www.smsdienstenfilter.nl. Op deze website wordt stap voor stap uitgelegd hoe u dit aan kunt pakken.

Webcare Team Telefuture
    Beste
    Ik begrijp dat uw bedrijf een soort doorgeefluik is voor klanten en m.i geeft u een standaard antwoord. Ik had wat meer coulance verwacht zeker omdat ik geen idee heb hoe ik aan deze ongewenste sms'jes ben gekomen en wie de afzender is. Misschien dat u mij via deze weg kan vertellen wie dat is? Of zoals ik eigenlijk hoop/ verwacht dat Telefure de ongewenste sms'jes aan mij terug betaald a raison van € 48,. Het heen en weer schuiven van verantwoordelijkheden ben ik een beetje zat.
    Beste Toos,

Ik begrijp dat u het zo ervaart en ik wil u graag helpen. Belt u mij even op het nummer 010-5140664. Dan zoeken we samen uit hoe het zit en zoeken we naar een oplossing. U kunt vragen naar Léon.

Webcare Team Telefuture
    Telefuture
    U heeft op 07-02-2015 11:00:50 OK ingezonden naar de shortcode 9977. De aanbieder van deze dienst is te bereiken op 0165-820223 of nl.support@bcooz.com. Op 18-02-2015 14:05:22 heeft u zich afgemeld.
    Beste Leon
    Ik heb net 010-5140664 gebeld en gevraagd naar jou maar je was afwezig. Mijn reactie op mijn klacht van 07-02-2015 is dat ik er geen idee van heb hoe ik toestemming heb gegeven naar de shortcode 9977, kan dit zonder mijn toestemming zijn gebeurd?.
    Verder wil ik dit graag afgehandeld zien, groet Toos Schouten.
    Beste,

De dienst werd inmiddels stop gezet. Wij stellen u voor om direct contact op te nemen met de dienstaanbieder van deze dienst; nl.support@bcooz.com

Zij zullen dit verder met u afhandelen.

Met vriendelijke groeten

^DJ
    Toos Schouten
    Ik vind dat Telefutura dit moet afhandelen en mij niet doorverwijzen naar de dienstaanbieder. Als ik op deze link klik moet ik opnieuw mijn hele verhaal doen en dat ben ik na anderhalf jaar over en weer e-mailen en bellen beu!, Dus Telefutura los het op.
    Beste,

Wij kunnen helaas geen refund voorstellen in naam van de dienstaanbieder.

Met vriendelijke groeten

^DJ

Ook een klacht indienen over Telefuture?