Klacht Teleplan: Onterechte prijsopgave vochtschade

bozeklant32

Ik heb een iPhone 5C opgestuurd en kreeg als antwoord een prijsopgave aan de hand van een foto van de ronde indicator. Na veel bellen en regelen krijg ik vervolgens te horen dat deze indicator NIET bepalend is volgens Apple zelf voor het bepalen of er wel dan niet vochtschade is aan het toestel, daarvoor moeten de langwerpige indicatoren ook gekleurd zijn. Dus heb ik onterecht een prijsopgave gekregen en wens een passende oplossing.

Graag had ik dat de mensen van TelePlan hun mening herzien wat betreft de garantie bepaling en dan ook tot dezelfde conclusie komen als Apple, een ander reparatiecentra en ik dat deze iPhone binnen de richtlijnen valt van de 2de jaars garantie en deze dan ook binnen garantie afgehandeld wordt.

Teleplan
    Geachte heer Spaetgens,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw reparatie.

Wij hebben de gegevens van uw reparatie kunnen terugvinden. Uw reparatienummer is 5B94594.

Onze monteurs volgen voor alle reparaties de richtlijnen van de desbetreffende fabrikant. Ook in het geval van Apple reparaties, bijv. vochtschade, en de bepaling of een defect wel of niet binnen de fabrieksgarantie valt.

Om die reden zal er geen herziende diagnose komen. De bepaling is buiten garantie wegens vochtschade.

Indien u het niet eens bent met deze diagnose, dan kunt u een second opinion aanvragen bij een alternatieve gecertificeerde Apple reparateur. Ons advies is om hiervoor naar een officieel Apple punt te gaan. U kunt uw toestel dan ongerepareerd retour vragen met betaling van onderzoekskosten. Deze optie vindt u terug op de eerder ontvangen prijsopgave.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Teleplan Klantenservice
    Beste medewerker van Teleplan,
    Het is mij niet prettig om te moeten zeggen dat dit toestel al eens bij een alternatieve gecertificeerde Apple reparatiecentra geweest, alleen deze kwamen tot de conclusie dat ze alleen een prijsopgave konden maken op basis van het feit dat deze GEEN zaken doen met "een KPN toestel", verder ben ik zelf meer dan bekent met de richtlijnen van Apple gezien ik ook zelf in GSX kan inloggen en dat dit soort dingen al meermaals zijn voorgelegt aan Apple zelf
    bozeklant32
    Geen reactie meer na een slechte diagnose. Ze blijven bij de verkeerd gestelde diagnose zelfs als men hun confronteert met het feit dat een gelijksoortige reparatie centrum anders besluit dan zij.