Klacht Teleplan: Spontane scheuren in scherm van Sony Xperia 3 worden afgedaan als valschade

BvdM

Op zondag 7 juni 2015 om 14:45 uur heb ik mijn Sony Xperia Z3, nadat ik een laatste whatsappbericht had verstuurd, in de kast gelegd en de kast op slot gedraaid. Het scherm van de telefoon was op dat moment nog helemaal heel. Ik heb de telefoon vanaf april en deze heeft 24/7 in een beschermhoes gezeten die de telefoon in zijn geheel omsluit. Toen ik anderhalf uur later, na het sporten terugkwam, de kast van het slot afhaalde en mijn telefoon (in beschermhoes) pakte om te controleren op gemiste oproepen of berichten, zag ik tot mijn grote schrik dat het scherm vanuit de rechterbovenhoek was gesprongen en dat er meerdere kleine en grote scheuren en sterren in het scherm zaten.
Omdat dit reeds een swap was van Sony, na de nodige ellende met andere Sony telefoons, heb ik de telefoon door een koerier van Sony laten ophalen en opgestuurd naar Teleplan. Teleplan constateert vervolgens valschade en stelt dat reparatie buiten de garantie valt. Kosten € 254,43 ex btw.

Ik wens kosteloze reparatie van de telefoon, aangezien deze niet is gevallen of gestoten en het scherm spontaan is gesprongen.

Ook een klacht indienen over Teleplan?