Klacht Telfort: Abonnement met telefoon niet geaccepteerd na risico analyse.

# 197497
Arjan

Ik heb online een abonnement met telefoon aangevraagd en met Ideal de eenmalige kosten betaald. Na een kwartiertje ontving ik de bevestigingsmail. Toen ik de aflevertijd wilde kiezen stond de bestelling op status geannuleerd.Weer een kwartier later kreeg ik van Telfort een mail met de volgende tekst:
Voordat wij kunnen overgaan tot acceptatie, wordt conform artikel 2.5 van de Algemene Voorwaarden een risico-analyse uitgevoerd op de door u verstrekte persoonlijke gegevens. Op basis van gegevens die verstrekt zijn door externe bronnen heeft Telfort besloten om uw aanvraag niet te accepteren.
Ik ben hier zeer verbaasd over, ik heb buiten mijn hypotheek geen schulden, betaal rekeningen altijd op tijd en heb al 18 jaar een vaste baan met goed salaris.
Om informatie te krijgen over de weigering moet ik nu een brief gaan sturen met een kopie van mijn paspoort er bij. Daar voel ik niets voor.

Onmiddellijk terugdraaien van het ingenomen standpunt en leveren van telefoon en abonnement.

Telfort

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    Telfort

KPN heeft uw klacht ontvangen. Echter hebben wij geen naam, adres, postcode, woonplaats en telefoonnummer gegevens van u ontvangen. Wilt u deze alsnog aan ons doorgeven zodat we de klacht in behandeling kunnen nemen?

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    Arjan
    Om één of andere reden waren mijn account gegevens niet compleet. Ik heb ze nu aangevuld. Ik neem aan dat ze nu ook voor KPN beschikbaar zijn. Ik hoor het graag als nog meer gegevens nodig zijn.

Met vriendelijke groet

Arjan de Koning
    Arjan
    Inmiddels gebeld door de KPN of Telfort al contact met me heeft opgenomen. Helaas nog niets gehoord van Telfort. Mijn telefoonnummer is inmiddels dus wel bekend bij KPN. Ik wacht verder af of telfort nog contact opneemt.
    Arjan
    Ik heb inmiddels gehoord dat mijn afwijzing kwam doordat het nummer van mijn ID kaart niet correct was, waarschijnlijk door een typefout. Wel vreemd dat Telfort dat op deze manier meldt en dat je er dan zelf achteraan moet om de reden te achterhalen. Ik krijg mijn eenmalige betaling terug en kan gaan proberen nog een keer een abonnement te bestellen.
    Arjan
    Telfort reageert niet op mijn klacht, ik heb zelf via de Klantenservice en KPN de reden van mijn afwijzing moeten achterhalen.

Arjan

Ook een klacht indienen over Telfort?