Opgelost door Telfort: Alles is fout gegaan bij installatie en aansluiting Alles in Een van Telfort

I.P.I. van der Erve

29/10 zou de aansluiting plaatsvinden door installatiebureau Guidion van mijn TV, internet en telefoon van mijn nieuwe contract met Telfort.
Echter de installateur is niet komen opdagen.
Na veel vruchteloze telefonische pogingen eindelijk iemand van Telfort(!), die mij vertelde dat ik, de klant dus, zelf contact moest opnemen met Guidion. Onder protest heb ik dat met mijn mobiel geprobeerd, 4 x 20 minuten in de wacht, geen reactie.
Toen heb ik Telfort een chatbericht gestuurd dat ik er niet doorkwam. Geen reactie van Telfort.
De volgende dag zelf maar alles geïnstalleerd, want ik was niet meer bereikbaar, alles was al op 29/10 afgesloten. Telefonisch aan alle relaties doorgegeven dat ik weer bereikbaar was, maar men vertelde mij dat ik een vreemd telefoonnummer had.
Een nieuw nummer??? Waarom, en welk nummer???? Telfort weer gebeld, Rond 20.20 u. weer 20 min in de wacht en..... tot 21.00 uur kan je bellen, dus die nemen niet meer op! Wederom een bericht aan Telfort gestuurd met de vraag waarom ik mijn bestaande nummer niet had en of ik een tijdelijk nummer had, en zo ja wat is dat nummer???
Volgens hen had ik niet opgegeven dat dat meeverhuisd moest worden. Nou dat klopt ook niet. (Zie overeenkomst die Telfort me stuurde).
Omdat ik geen reactie kreeg heb ik weer een bericht gestuurd en nogmaals. Toen ontving ik een email dat ik telefonisch benaderd zou worden om mijn klachten op te lossen. Maar tot op heden heb ik nog geen telefoontje ontvangen.
Uiteindelijk reactie van Telfort aangaande mijn vreemde telefoonnummer: ik had mijn telefoonnummer verkeerd opgegeven.????
Daar wil ik wel bewijs van zien, want ik kan me dat niet voorstellen. Dat bewijs heb ik dus niet gekregen. Het probleem is nu dat ik mijn briefpapier en mijn visitekaartjes opnieuw moet laten drukken en dat is weer een kostenpost. Bovendien heb ik aan diverse organisaties mijn nummer gegeven en zie er maar eens achter te komen bij wie allemaal. Dat wordt een hele puzzel.
Mij is diverse malen toegezegd dat ik i.v.m. de vele klachten gebeld zal worden, maar ook daar heb ik niets van gemerkt.
Ik wil gewoon mijn oude nummer weer terug.

Allereerst wil ik dat Telfort telefonisch bereikbaar is en dat je niet 20 minuten en langer in de wacht wordt gezet.
1) Allerbelangrijkst: mijn telefoonnummer terug.
2) Bewijs dat IK!!! het verkeerd heb opgegeven. Misschien hebben zij het verkeerd ingevoerd.
3) \dat Telfort z'n excuses aanbiedt voor de slechte behandeling van een nieuwe klant (zelf installateur bellen, terwijl Telfort de afspraak heeft gemaakt).
4) Ik wil alle mobiele telefoonkosten vergoed krijgen die ik heb gemaakt .
5) Bij onmogelijkheid mijn oude telefoonnummer terug te krijgen, wil ik dat Telfort alle kosten van drukwerk briefpapier en visitekaartjes vergoed.
6) Vergoeding van schade door niet bereikbaar zijn op Internet en telefoon en geen TV kunnen gebruiken.
7) Waarom is alles al 'smorgensvroeg afgesloten, terwijl KPN zegt dan alles per 1/11 pas is afgesloten. Dubbele abonnementskosten wil ik vergoed hebben
8) Een fatsoenlijk excuus !!!!!

Telfort
    Geachte heer/mevrouw Van der Erve,

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

Aan KPN klantenservice,

Ik hoop dat er een eerlijk antwoord komt, waarmee ik kan instemmen. En ik verwacht dat zeer binnenkort en niet over een maand of zo.
    Bovendien wil ik mijn oude telefoonnummer terug. Want die onzin dat ik dat nummer zelf verkeerd heb doorgekregen of, zoals eerder gesteld, ik mijn telefoonnummer niet heb meeverhuisd, dat klopt niet. Ik wil de bevestiging zwart op wit zien dat ik dat niet, of verkeerd heb doorgegeven.
    Bovendien, dóé iets aan die idiote wachttijden, het is toch te gek voor woorden dat je een halfuur kan wachten tot je een medewerker te pakken hebt.

Hoogachtend
    Wijhe 5/11/18
    I.P.I. van der Erve
    Aan KPN klantenservice (Telfort)

Ik kom nog maar eens terug op mijn klacht. Afgelopen week heb ik met een medewerker van Telfort gesproken over mijn klachten. Er werd mij beloofd dat mijn oude telefoonnummer zou worden "geporteerd".
    Nu ben ik het telefoonnummer dat ik per 30 oktober had (het niet-goede nummer) kwijt en mijn oude geporteerde nummer werkt niet. Als men belt naar dit nummer, gaat hij niet over (ik hoor niets), maar krijgt de bellen direct de voicemail.
    Als ik zou willen bellen dan krijg ik, zodra ik een buitenlijn, kies een in-gesprek-toon. Dus ik kan ook niet naar buiten bellen. Ik ben min of meer van de regen in de hagel gekomen.

Diverse afspraken die ik had (o.a. hovenier i.v.m. renovatie tuin, ziekenhuis voor afspraak) zijn vertraagd omdat ze mij niet kunnen bereiken. De ellende hoopt zich op. Een quote uit de emailbevestiging van 12 november:
    """Beste mevrouw Van der Erve, Naar aanleiding van ons telefoongesprek zojuist wil ik u graag informeren.
    Ik heb opnieuw de portering van uw telefoonnummer 0570***753 aangevraagd, ik zal u op de hoogte houden hiervan."" De duur hiervan zou 5 dagen zijn.

We zijn nu een week verder. Zonder dat het probleem van telefoneren naar tevredenheid is opgelost en werkt.
    Ik vraag me af wanneer ik EINDELIJK gewoon kan telefoneren. Bellen naar Telfort doe ik niet meer, want met een mobiel kost me dat mijn tegoed binnen een mum van tijd.
    Graag reactie en actie.

Hoogachtend
    Wijhe 19-11-2018
    I.P.I. van der Erve
    Inmiddels is alles naar wens opgelost. Mijn "oude" telefoonnummer werkt weer, Telfort heeft excuses aangeboden.
    Ik hoop dat mijn verdere cont(r)act met Telfort naar tevredenheid zal verlopen.

Nog een tip voor Telfort, zorg dat de klantenservice ook ECHT een service biedt en je niet soms 20 minuten!! in de wacht wordt gezet.

I.P.I. van der Erve
Alles is naar tevredenheid opgelost. Telfort heeft excuses aangeboden en een schadevergoeding toegezegd

Ook een klacht indienen over Telfort?