Opgelost door Telfort: Belkosten US/Canada bij NIET opgenomen en (uit)gevoerde gesprekken

H. Schreuder

Ik kom al meer dan 7 jaar in US/Canada en weet dat je geen uitgaande gesprekken en inkomende gesprekken moet aannemen daar vanwege de zeer hoge kosten. Ben daarnaast al sinds 2005 zeer trouwe en loyale klant bij Telfort.

Toch heb ik volgens de laatste Telfort factuur meerdere keren uitgaand gebeld vanuit US/Canada. Dit zijn zeer korte gesprekken van 2 seconden tot 14 seconden geweest, maar wel tegen een minuuttarief van maarliefst €1,525. Dit ben ik absoluut niet zelf geweest! En de gebelde nummers zijn mijn eigen nummer met een voorvoegsel?!

Hetzelfde geld voor inkomende gesprekken, die ik NIET heb opgenomen, maar WEL zijn gefactureerd tegen opnieuw €1,525/minuut. Ik moet dus betalen voor gesprekken die ik niet niet eens heb opgenomen, maar alleen als gemiste oproep zichtbaar zijn?!

Ik heb daarnaast mijn telefoon app gefilmd, als bewijs dat ik niet uitgaand heb gebeld, maar ook dat de oproepen rood (dus niet opgenomen) zijn tijdens mijn gehele US/Canada reis.

De Telfort medewerker die ik daar vanmorgen telefonisch over heb gesproken was ZEER onbeschoft en ik heb in de afgelopen 10 jaar nog nooit zo'n klantonvriendelijk persoon aan de lijn gehad.

Ik ga later dit jaar weer opnieuw naar het buitenland. Graag zou ik deze technische fout waarbij onterecht gesprekken worden gefactureerd tegen een zeer hoog minuuttarief willen laten oplossen. Dit is de afgelopen 7 jaar bij mijn reizen naar de US/Canada niet voorgekomen en het lijkt erop dat er een systeemwijziging bij Telfort heeft plaatsgevonden?

Daarnaast wil ik deze onterechte belkosten niet betalen, maar alleen mijn €12,50 abonnement. De factuur wordt volgende week geincasseerd met €18,30 onterechte kosten.

Telfort
    Geachte heer Schreuder,

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

H. Schreuder
    Het is netjes opgelost door Telfort vorige week!

H. Schreuder
Tip voor het voorkomen van hoge belkosten de volgende keer (voicemail uit in het buitenland). En creditering kosten :)!

Ook een klacht indienen over Telfort?