Klacht Telfort: Defect aan telefoon tijdens garantie..

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 174288
Gebruiker
J.J. Timmer
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Telefoon onder garantie ingeleverd voor reparatie. Telefoon was om economische redenen niet te repereren. Vervolgens worden om die reden onderzoekskosten in rekening gebracht. Natuurlijk wil ik deze niet betalen immers garantie. Om die reden wordt toestel in beslag genomen. Wel wordt expliciet door winkelmedewerker meegedeeld dat de klacht niet voorkwam door onjuist of onzorgvuldig gebruik. Maar om economische redenen niet te repereren is. Later wordt dit telefonisch door andere medewerker nogmaals expliciet bevestigd. Nu na 2 maanden komt Telfort met de mededeling dat er sprake is van vocht in het toestel onoordeelkundige reparatie door derde en scheuren in het screen. Twee maanden kan Telfort hier niets vinden en nu zo iets. Dit terwijl het toestel in "beheer"is bij Telfort en zeker niet in die conditie is ingeleverd bij Telfort.

De oplossing

Nu Telfort geen vervangend toestel levert en ik op vakantie ben geweest heb ik zelf Nieuw toestel gekocht. Telfort heeft alle gelegenheid voordien gehad om te handelen. Nu wil ik de economische waarde van het uitgevallen toestel door mij begroot op 100 Euro en niet betwist door Telfort. De vergoeding die ik voor het toestel moet betalen in het abonnement 10 Euro per maand in totaal begroot op 70 Euro.
En nog eens 30 Euro schade vergoeding. Deze bedragen heb ik al ruim een maand geleden ook geeist bij Telfort. In de afgelopen maand is mijn toestel bij Telfort in "beheer" ernstig afgetakeld. Ben benieuwd hoe Telfort dat gaat verklaren.

5 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Timmer,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  2. Auteur
    J.J. Timmer
    Datum
    Er is contact opgenomen door medewerker van KPN met de toezegging dat Telfort binnen 2 dagen zal reageren maar in elk geval binnen een week.
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Timmer,

    De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

  4. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Timmer,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  5. Auteur
    J.J. Timmer
    Datum
    Telfort heeft geen enkele keer tijdig gereageerd. De door Telfort aangegeven oplossing is er nooit geweest. KPN klantenservice heeft alsnog voorstel gedaan wat ik geaccepteerd heb. Uiteindelijk heb ik telefoon opgehaald. Tot mijn verbazing blijkt alle door Telfort verstrekte informatie onjuist te zijn wat het het defecte toestel betreft. Nu zeggen ze in het rapport dat het valschade betreft en daarom geen garantie. Daar wordt vervolgens geen enkel bewijs voor aangeleverd. Ik ga contraexpertise!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.J. Timmer
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen