Opgelost door Telfort: eenzijdige opzegging en eindafrekening.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 168079
Gebruiker
C.Hazeleger
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Door diverse privé omstandigheden is er een hoge rekening bij Telfort ontstaan die ik niet op tijd kon betalen, deze rekening is inmiddels door mij voldaan. In de tussentijd is door Telfort de keuze gemaakt het abonnement in December 2015 te beëindigen waarna mij op 19 -12-2015 een rekening werd gestuurd van 837,94 euro. Navraag op 23-12-2015 heeft mij duidelijk gemaakt dat dit alle abonnementskosten zijn tot het einde van het contrakt ( 11-05-2017 ). Aangezien er door Telfort gedurende deze periode geen diensten meer geleverd worden vind ik dit zeer onredelijk en heb ik besloten dit bedrag niet te betalen. Na diverse aanmaningen heb ik op 25-04-2015 een brief geschreven naar Telfort waarin heb verteld dat ik dit volledige bedrag niet ga betalen vanwege het niet leveren van enige diensten voor dit bedrag. Tevens heb ik aangegeven open te staan voor een redelijk voorstel. Ik heb hierop geen reactie van Telfort ontvangen. Zie verder bij gewenste oplossing

De oplossing

Vervolgens ontving ik op 4-5-2016 een brief van Lindorff B.V. dat zij de mijn schuld gekocht hebben van KPN h.o.d.n. Telfort. Lindorff beweerd eigenaar geworden te zijn van mijn schuld aan Telfort en dreigt met nog meer kosten.
Oplossing: een redelijk voorstel van Telfort zodat de zaak afgerond kan worden en geen bemoeienis van Lindorff.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

5 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Hazeleger,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

  2. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Hazeleger,

    In verband met de behandeling van deze klacht heeft de behandelaar diverse keren geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt.
    U kunt de behandelaar van deze reactie zelf rechtstreeks telefonisch bereiken
    via telefoonnummer 070-3432090
    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT(namens Telfort)
  3. Auteur
    C.Hazeleger
    Datum
    Vandaag teruggebeld naar nummer van KPN en medegedeeld dat ik geen gemiste oproepen heb in mijn telefoon, De vriendelijke medewerkster van KPN gaat de medewerkster van Telfort die mij zou bellen hierover inlichten, Mijn opgegeven telefoonnummer nogmaals gecheckt en dit klopt. Nu afwachten op een belletje van Telfort met voorstel. Ondertussen wel weer een brief van Lindorff op de mat..............
  4. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Hazeleger,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  5. Auteur
    C.Hazeleger
    Datum
    uiteindelijk tot een oplossing gekomen die ik al eerder schriftelijk voorgesteld had en waarop niet gereageerd werd. nu gelukkig wel en tevreden

Uiteindelijke oplossing

Auteur
C.Hazeleger
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen