Opgelost door Telfort: Fraude bij afhandeling garantie

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 173449
Gebruiker
Annemarie
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 21 mei 2016 ontving ik het online bij telfort bestelde toestel (samsung galaxy S5 neo), behorend bij een tweejarig abonnement ingaande op 26 mei 2016. Reeds na enkele dagen normaal gebruik vertoonde het scherm een vlek en viel het beeld steeds verder weg. Op 4 juni gebrek gemeld bij de winkel te Alkmaar. Voor garantie moest ik bij de klantenservice zijn. Maandag direct gebeld. Terugverwezen naar de winkel. Uiteindelijk hier op 8 juni het verder puntgave toestel ingeleverd voor reparatie. Op 21 juni wordt mij medegedeeld, dat van garantie geen sprake kan zijn. Er zou sprake zijn van vocht of valschade, zoals zou blijken uit een foto van de mobiel met een grote barst in het scherm. Let wel, deze barst zat er op het moment van inleveren niet in! Ik mag nu kiezen uit een reparatie van 200 euro of 35 euro betalen voor het onderzoek. Welk onderzoek? Het vaststellen van een barst in een scherm, die niet door mij is veroorzaakt? Is dit de wijze waarop telfort onder garantie uit komt?

De oplossing

Als koper heb ik recht op levering van een deugdelijk product. Indien een toestel als het onderhavige reeds na twee weken en na slechts enkele dagen van normaal gebruik een defect vertoont, mag ik er van uit gaan, dat het toestel op het moment van levering al ondeugdelijk was. Ik heb mij derhalve beroepen op de garantie en het toestel ter reparatie aangeboden in de winkel. Het is vervolgens aan telfort om aan te tonen, dat het toestel wel deugdelijk was. Een dergelijk onderzoek is er echter helemaal niet geweest. Ik heb slechts een foto ontvangen van een beschadigd toestel, die of niet van mij is of erger nog moedwillig is vernield.Is dit in de winkel gebeurd waar het toestel een week heeft gelegen of is dit staand beleid van het reparatiecentrum. Graag opheldering. Nu telfort ondanks maning hiertoe de garantie niet uitvoert wens ik de koop te ontbinden. Ik ben voorts niet gehouden 35 euro te betalen voor een ondeugdelijk en gemanipuleerd onderzoek. Ben ruim 15 jaar klant. Geschokt

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Bos,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  2. Auteur
    Annemarie
    Datum
    Ik hoop op korte termijn iets te horen. Op een door mij via de telfort site ingediende klacht is ook een dergelijke bevestiging maar geen antwoord ontvangen. Klantenservice telefonisch niet bereikbaar. Vandaar nu langs deze weg.
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Bos,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  4. Auteur
    Annemarie
    Datum
    Ik ben volledig tegemoet gekomen en krijg een nieuw toestel. De kosten van het onderzoek komen voor rekening van Telfort. Er zijn excuses gemaakt. Vanzelfsprekend ben ik blij met deze afhandeling. Ik vind het wel jammer, dat er kennelijk een klacht op een openbaar forum voor nodig is om dit te bewerkstelligen. De eerstelijnszorg in de winkel en bij de klantenservice is echt onder de maat.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Annemarie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen