Klacht Telfort: Geen HD meer, internetsnelheid te laag

m.callaars

Sinds een week heb ik last van storingen en lage internetsnelheid bij Telfort interactieve televisie en internet. In eerste instantie viel de verbinding telkens weg, dit is hersteld na het vervangen van de router en de kabel naar het isra punt. Sindsdien is de internetsnelheid zo laag dat de HD-zenders niet meer werken.
Ik heb veelvuldig contact gehad met de klantenservice en zij kunnen me niet verder helpen. Ze stellen dat ik de afgelopen jaren geluk heb gehad dat de HD zenders werkten omdat mijn verbinding hier eigenlijk niet snel genoeg voor is (sinds 2011 interactieve tv met HD zonder problemen). Ze zijn niet bereid contact met de netwerkbeheerder (KPN) op te nemen om de snelheid te verhogen. Ik heb op telfort.nl de postcodecheck gedaan en hieruit blijkt dat op mijn adres maar 4 mbit haalbaar is, terwijl al mijn directe buren (ik woon in een flat) 8/9 tot 14 halen. Er is in het verleden nooit communicatie geweest over de lage snelheid ook niet bij het afsluiten van het contract.

Ik verwacht dat ik tegen dezelfde voorwaarde weer kan genieten van mijn HD-zenders op mijn abonnement. Dit heeft jarenlang gewerkt en nu opeens niet meer. Kom alstublieft niet weer aan met de smoes: 'u heeft in het verleden geluk gehad' maar ga opzoek naar een oplossing. In praktijk zal dit, denk ik, betekenen dat Telfort contact opneemt met KPN, zodat KPN de kwaliteit van de lijn verbetert.
We leven in 2015, ik betaal voor de aankomende maand ruim 80 euro (inclusief alle plus pakketten) dan mag ik toch wel HD televisie verwachten.
Tevens ben ik teleurgesteld in de handelswijze van Telfort, ik krijg het gevoel dat dit 'mijn' probleem is en niet 'ons' probleem en dat Telfort dan wel KPN niet bereid is tijd, geld en/of moeite te investeren om dit probleem op te lossen.

Telfort
    Geachte heer Callaars,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    m.callaars
    Inmiddels weer zelf contact opgenomen met telfort klantenservice omdat de storingen en extreem lage internetsnelheid (helemaal geen tv meer) weer helemaal terug is. Er wordt opnieuw binnen 2 dagen onderzoek gepleegd, afwachten maar dus...
    Telfort
    Geachte heer Callaars, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    m.callaars
    De klacht is na 3 weken opgelost omdat ik gelukkig gebeld werd door een telfort medewerker die wel een oplossing wist. Na nogmaals hetzelfde verhaal te vertellen dat ik al 3 weken herhaal ging de medewerker onderzoek doen en kwam met de suggestie om het pakket te verlagen van 20mbit naar 10mbit omdat dit bij buren een hogere snelheid oplevert. Het blijft vreemd dat het verlagen van het pakket resulteert in het tegenovergestelde effect. +1 voor de betreffende medewerker, -1 voor telfort.

m.callaars

Ook een klacht indienen over Telfort?