Klacht Telfort: Geen recht op bedenktermijn?!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 182456
Gebruiker
Alex-V
Datum
2 reacties

Details

De klacht

17-7 aangemeld als nieuwe klant bij Telfort voor Internet Standaard + Interactieve TV.
21-7 scherper aanbod dan Telfort ontvangen. Daarvoor gekozen en direct telefonisch contact opgenomen met Telfort voor doorgeven van annulering binnen bedenktermijn.
25-7 nogmaals met Telfort gebeld met hetzelfde bericht, waar blijft mijn bevestiging van annulering? Antwoord: "Collega's met vakantie, als de rekening toch wordt afgeschreven gewoon even bellen."
30-7 annulering nogmaals doorgegeven via contactformulier op website Telfort en screenshot gemaakt. Reeds ontvangen pakket retour gestuurd naar Vianen.
4-8 factuur ontvangen a EUR 66,50.
9-8 tweede factuur ontvangen a EUR 326,10.
Wederom bellen, antwoord: "Eerst EUR 392,60 betalen dan storten wij het daarna terug." Ik weiger, blokkeer de incassant en ontvang op 11-8 telefoon en mail-bevestiging dat het geregeld wordt.
24-8 ontvang ik een dreigbrief van Telfort: "EUR 392,60 betalen voor 31-8 of anders wordt incassobureau ingeschakeld."

De oplossing

Ten eerste een bevestiging dat het definitief door Telfort wordt opgelost. Met andere woorden: "Wij zien dat u keurig binnen bedenktermijn heeft geannuleerd en zorgen ervoor dat u geen bericht meer van ons ontvangt over facturen. Hierbij bevestigen wij u dat er geen incassobureau wordt ingeschakeld."

Ten tweede zou een excuus en eventueel zelfs vergoeding (voor de totaal 55 minuten telefoneren en alle kopzorgen) op zijn plaats zijn.

2 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Vlasblom,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

  2. Auteur
    Alex-V
    Datum
    Via e-mail de bevestiging ontvangen dat het probleem met de facturen is opgelost. Ondanks dat dit het belangrijkste was, geef ik toch een negatieve feedback. Vanuit Telfort is geen enkel signaal van betrokkenheid te herkennen, integendeel. KPN heeft wel netjes gebeld en nemen de feedback mee naar Telfort. Echter verandert dat niets in mijn standpunt tegenover Telfort.
    Ballentent..

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Alex-V
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry