Opgelost door Telfort: Glasvezel levert niet de beloofde snelheid en de beloofde modem.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 295330
Gebruiker
Selbi
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Sinds 22 februari 2018 maak ik gebruik van de glasvezel abonnement van 100mb/s van Telfort. Omdat ik sneller internet wilde heb ik mijn adsl-internetverbinding van Telfort omgezet in een glasvezel internet. De monteur van guideon kwam langs om de glasvezel verbinding aan te sluiten. Nadat hij de glasvezel verbinding had aangesloten bleek na een speed test dat het internet helemaal niet zo snel was. Hij gaf soms 9kb en soms 19kb snelheid weer. Dit was nog veel langzamer dan mijn adsl internet aansluiting van hiervoor. De monteur van guideon belde vervolgens zijn collega’s op. Deze zeiden hem letterlijk dat dit vanwege de modem kwam. De V8 modem is niet goed genoeg. De monteur van guideon zei ons dat hij op advies van zijn collega een V10 modem voor ons had besteld bij Telfort. Dit zou het probleem oplossen.
De V8 modem heeft echter niet de eigenschappen dat ik ervan mag verwachten. Echter ontving ik tot mijn grote verbazing een andere V8 modem. Hierop heb ik op 28 februari jl. gebeld met de klantenservice en gesproken met een van uw medewerkers die Christine zou heten. Zij wilde mij haar achternaam niet geven. Ik heb haar gesproken op 28 februari om 15.30 uur. Hierbij heb ik aangegeven dat mij de V10 is beloofd en ik de V8 heb ontvangen.
In plaats van begrip te tonen en de beloofde V10 naar mij toe te zenden, gaf ze doodleuk aan dat dat niet mogelijk was en dat V8 ook goed genoeg is. In mijn geval gaat het erom dat mij is toegezegd dat ik een V10 zou krijgen. Door jullie monteur nota bene. De monteur gaf zelf aan dat de V8 de glasvezel onvoldoende ondersteund. Hierbij heeft zowel hij als ik meerdere metingen gedaan om te kijken wat de maximale snelheid van de glasvezel bedroeg. We kwamen bij meerdere metingen beiden uit tussen 9 en 26 mbs. De meting heeft hij ook bekabeld verricht.

Ik verzoek Telfort om de beloofde V10 naar mij toe te zenden. Gebeurt dit niet dan wil ik per direct mijn abonnement opzeggen. Immers de dienst voldoet niet aan de beloofde snelheid. Er is dan sprake van wanprestatie.

Het volgende wil ik nog wel even kwijt. De monteur van guideon, uit Leidschendam, heeft de metingen ook zelf gedaan en gezien. Hij heeft mij op die dag gezegd dat hij de V 10 modem heeft besteld. Ik wist niet eens van het bestaan van een V10. Navraag bij Telfort leert mij dat de monteur van guideon niet de door hem toezegde niet de V10 maar juist de V8 voor mij heeft besteld. Dit vind ik een kwalijke zaak. Hij heeft mij voorgelogen.

Gewenste oplossing

Geboden oplossing
Ik heb de beloofde v10 bezorgd gekregen. Het lag inderdaad aan de modem.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Yasar,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

  2. Auteur
    Selbi
    Datum
    Helaas is mijn klacht nog steeds niet afgehandeld. Kom heeft mij enkel gebeld met de mededeling dat ik teruggebeld zou worden. Tot op heden is mijn klacht niet inhoudelijk beordeeld.
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Yasar,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Wij verzoeken u de afhandeling van de klacht van onze medewerker te beoordelen.

    Bedankt voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort )

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen