Klacht Telfort: Incompetente medewerkers aan telefoon, en ongelooflijke tijdsdruk op monteurs met 12 inst/dag

sad Niet opgelost
Coulance#0.0

Ik heb een week voor een geplande installatie gebeld met het verzoek de datum van 18/6 te verplaatsen ivm werkzaamheden. In onderling overleg werd de datum verplaatst naar 23/7.

Op 18/6 echter werd tegen afspraak in de complete lijn uitgezet om overgezet te worden naar nieuwe systeem. Ik gebeld, geen oplossing! Dus geen wifi, geen telefoon en geen TV!
De enige aangeboden optie toch die dag de installatie doen. Zo kwam er een monteur om 14:00 uur.
Was met 20 minuten weer weg.
Ik wilde rond 16:00 met vaste lijn bellen...geen lijn...niet naar binnen en niet naar buiten.
Gebeld. ..tja weet ook niet wat er fout gegaan is zegt de jongedame. Maar wegens "nummer behoud" kan de lijn 24 uur niet werken!???
Ik heb dit nummer 25 jaar.
Dus wachten tot 24 uur voorbij zijn.
Vandaag na de 24 uur gebeld.. .oh werkt het nog niet? Moet u even met paperclib reset op experiabox doen .
Gedaan. Opgelost? Nee dus. Kan weer 24 uur duren voordat vaste telefoon werkt.
Wat een drama bedrijf!!

Wil wegens mislopen communicatie /klanten als zzp'er schade vergoeding. 2 dagen is 48 uur a €60/uur.
Omdat ten eerste de verzette afspraak in onderling overleg ongedaan werd gemaakt en ik daardoor orders mis. En omdat ik nu 2x24 uur zonder telefoon zit. En omdat steeds ik weer tegen kosten moet bellen naar guidion en telfort.

Coulance#0.0
    Als vervolg op de klacht;
    Vandaag 20/6 nog geen vaste lijn dus weer Telfort gebeld.

Onvriendelijke dame dit keer waarschijnlijk omdat ik zelf ook niet echt vriendelijk meer was maar toch. "Tja meneer het spijt me maar het kan nog wel drie dagen langer duren voordat uw nummer( zoals gezegd al 25 jaar mijn nummer) geporteerd wordt."
    Je mag niet boos worden of zoals vriendelijkere mensen zeggen teleurgesteld maar wat dan te doen. ?

Beste KPN/Telfort/XMSnet etc....wordt het niet eens tijd jullie eigen organisatie stevig onder de loep te nemen en niet doen alsof gezien de continue druk op 1 voor deelname aan klantvriendelijkheids onderzoek bij elk telefoontje naar jullie bedrijf.

Telfort
    Goedendag en bedankt voor uw bericht.

Ik begrijp uit uw bericht dat u bent overgegaan van oud naar nieuw glasvezel (zoals wij dat noemen). Normaal gesproken verloopt deze overgang soepel, maar in uw geval bent u wat hobbels tegen gekomen.

Allereerst heeft u verzocht om de installatiedatum te verplaatsen naar een latere datum (namelijk 23 juli), maar is uw lijn toch op 18 juni over gezet. Dit was natuurlijk niet de afspraak en ik wil je dan ook mijn excuses aanbieden. Gelukkig kon er op 18 juni met spoed nog een installatiemonteur langs komen. Ik begrijp dat uw diensten hierna weer werkten, op de vaste telefonie na.

Hoewel uw nummer doorgaans binnen 24 overgezet wordt bij dit type overstap, kan het helaas 5 werkdagen duren voor een nummer definitief over is en gebruikt kan worden. Dit heeft te maken met het feit dat er nummerbehoud aangevraagd moet worden. Hiervan is de doorlooptijd nou eenmaal maximaal 5 werkdagen.

Desondanks begrijp ik heel goed dat u graag een compensatie ziet, omdat u geen gebruik heeft kunnen maken van uw vaste telefonie lijn. Kunt u inmiddels al wel weer gebruik maken van uw vaste telefoonlijn? Indien dit niet het geval is, dan is het nog even afwachten. Mocht je wel weer gebruik kunnen maken van de telefoonlijn, dan kijk ik natuurlijk graag met u naar een passende vergoeding. Ik moet hierbij wel vermelden dat ik de gemiste inkomsten niet kan vergoeden, maar dat ik graag kijk naar een andere oplossing.

Wilt u mij hiervoor een privébericht sturen met de naam en geboortedatum van de contracthouder? Dan pak ik uw gegevens erbij en ga ik voor u aan de slag.
    Telfort
    Het spijt me dat u meerdere malen heeft moeten bellen en elke keer iets anders te horen heeft gekregen. Dit is zeker niet de klantenservice waar wij naar streven en u mag ook zeker beter van ons verwachten. Ik zal uw feedback dan ook zeker meenemen om onze dienstverlenging te kunnen verbeteren.

Ik begrijp zeker dat u graag een compensatie wilt voor de dagen dat u geen gebruik heeft kunnen maken van uw diensten. Ik wil al wel vast aangeven dat ik de gemiste inkomsten niet kan vergoeden. Maar ik kijk natuurlijk graag samen met u naar een passende vergoeding wanneer uw vaste telefoonlijn weer werkt. Zou u mij hiervoor een berichtje willen sturen wanneer u weer vaste telefonie heeft? Stuurt u dan ook gelijk de naam en geboortedatum van de contracthouder mee? Alvast bedankt.
    Coulance#0.0
    Zoals toegezegd deel ik mede dat mijn vaste lijn sinds vanmiddag weer werkt .
    Ik heb dus inderdaad 10 dagen zonder vaste telefoon gezeten.
    De schade is niet precies vast te stellen omdat je niet achteraf kunt stellen welke klanten het niet gelukt is contact op te nemen om opdrachten te geven.
    Vandaar dat 80 uur niet reël is wellicht. Echter schade is er geweest. Dus ben benieuwd in hoeverre Telfort ter voorkoming van een overstap naar andere provider bereid is deze stommiteit te compenseren.
    Mvgr, Jan

Coulance#0.0
    Beste Telfort, ik dank u voor uw in uw ogen genereuze aanbod voor schade vergoeding.
    U begrijpt ook hopelijk dat dit een grap van u is.

Ik heb 10 dagen geen vaste lijn en kan daardoor mijn werk niet zoals het hoort. Dat was bekend bij jullie, ook gezien mijn verzoek voor uitstel van installatie.
    En dan komen jullie met €25 ??
    Hoe serieus gaan jullie om.met gedupeerde klanten?
    Deze vergoeding heeft niets te maken met de abonnementskosten.
    Maar met de schade voor mij.
    Ik zou u verzoeken eens van dat hoge paard af te komen en in de klant zijn schoenen te gaan staan.
    Pas dan bied je geen coupe ijs aan twv €25 maar een reële compensatie.
    M.VR.groet,
    Jan Smulders
    Telfort
    Zoals ik eerder al aangaf, kunnen wij geleden schade niet vergoeden. Dit is namelijk voor iedereen individueel en hierin kunnen wij geen lijdraad trekken. Waar wij wel een lijdraad in kunnen trekken, zijn de abonnementskosten. Dit kunnen wij dan ook compenseren. Omdat ik erken dat er fouten zijn gemaakt, ben ik hier royaal in geweest. Anders kan ik het niet maken. Ik hoor graag of ik de vergoeding van € 25 alsnog voor u in het systeem kan zetten. Anders houdt het hier op.

Telfort Webcare
    Coulance#0.0
    Ben niet blij met telfory/ KPN, en ben gedwongen €25 te accepteren. Dat doe ik dus met dien verstande dat ik nu goed weet hoe KPN werkt .
    Ik zal overleggen wat het beste te doen.
    Jan.

Coulance#0.0
Als er een afspraak wordt verzet moet de monteur niet onverwacht en tegen afspraken in toch op de stoep staan. Dan moet ik het signaal niet omgezet worden door reggefiber en tot slot moet ook alles werken en niet alleen TV/,internet. De schadevergoeding van €25 voor 10 dagen zonder vaste telefoon staat niet in verhouding tot de reeks stommiteiten door telfort/KPN organisatie gemaakt. Jammer dat deze tech? giganten niet willen of kunnen leren intern. Maar helaas is Ziggo ook geen optie.

Ook een klacht indienen over Telfort?