Klacht Telfort: Klant sinds 2012 maar toch boete moeten betalen

Klachtnummer
# 169011
Gebruiker
Depineut
Datum
4 reacties

Details

De klacht

We zijn klant bij Telfort sinds 2012. Daar er vorig jaar een prijsverhoging is geweest en ons oude abonnement niet meer bestond werd ons gevraagd over te stappen naar een zelfde abonnement, van standaard internet naar standaard internet. Mij was niet bekend dat hiermee je rechten als klant vanaf 2012 kwamen te vervallen. We wilden nml overstappen naar glasvezel en dit bleek bij telfort niet mogelijk, dus toen de overstap gemaakt naar moeder bedrijfen KPN. Nu krijgen we een boete van telfort van 96 euro omdat we 2 mnd eerder ons contract op zeggen. Niet beters te weten zijn we klant vanaf 2012 en was e.e.a per maand opzegbaar. Nee, telfort zegt nu dat door de wijziging van vorig jaar er een verlenging heeft plaatsgevonden. Als de klantenservice daar duidelijker over was geweest had ik natuurlijk niet 2 mnd voor data mijn contract opgezegd. Ik heb telefonisch en via het forum contact gehad maar telfort vind dat ik de rekening moet betalen.

De oplossing

Rekening laten vervallen aangezien we klant zijn geweest vanaf 2012. De wijziging vorig jaar is ontstaan door een prijsverhoging en doordat het abonnement niet meer bestond. Ik ben zowel toen als nu niet duidelijk geïnformeerd dat er sprake was van een nieuwe contract.

4 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Pouwels,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
  2. Auteur
    Depineut
    Datum
    Prima, aardig detail dat de klacht door kpn namens telfort wordt afgehandeld.
  3. Auteur
    Depineut
    Datum
    Telfort heeft telefonisch contact gezocht en bevestigd dat ik het bedrag mag storneren met als reden dat er niet duidelijk gecommuniceerd is over een verlenging afgelopen jaar. Over een maand wordt weer contact gezocht of hetgeen we afgesproken hebben ook gebeurd is. Ik ben tevreden met dit voorstel.
  4. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Pouwels,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen