Klacht Telfort: M.i. onterechte blokkering telefoon door Telfort zonder waarschuwing vooraf.

Langemeyer

Heden 11-01-18 is mijn prepaid simkaart mobiel bellen geblokkeerd.
Na bellen met Telfort blijkt de blokkade niet meer op te heffen zijn. Bovendien is het beltegoed direct geconfisqueerd door Telfort. Ik ben dus nu niet alleen mijn prepaid- abonnement kwijt, maar zelfs mijn beltegoed! (Schande)
De reden van blokkering is volgens Telfort, dat ik mijn toestel een half jaar niet heb gebruikt. Echter ik heb eind december 2017 zowel met mijn ziektekostenverzekering als met de DigiD via sms contact gehad.
Nu mijn nummer is geblokkeerd kan ik niet meer bij mijn DigiD, bankzaken en verzekeringen.
Ik moet volgens Telfort nu een nieuwe simkaart kopen, een nieuw nummer aanvragen en weer opnieuw geld storten.
Vraag: Is dit de nieuwe vorm van legaal stelen?

Deblokkering en behoud van beltegoed.

Telfort
    Geachte heer/mevrouw Langemeijer,

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

Langemeyer
    NB.: Er is een eerder bericht dat ik heb verstuurd via deze rubriek verdwenen! Hoe kan dat?

Op vrijdag 18 januari 2018 ben ik wederom door Telfort gebeld met het al eerder genoemde o88-nummer. Ik was niet thuis. Op 19 januari de klantenservice (09009596) gebeld met de vraag of zij mij het door Telfort beloofde gratis nummer konden leveren. Dit konden zij niet, want ze kende dat niet. Wel vernomen dat Mw Kok mijn zaak behandelde, maar die bleek die dag niet te werken. Een andere collega kon mij ook niet helpen, omdat die niet op de hoogte was van deze klacht!
    Zaterdag een brief van Telfort gekregen. Zij bieden aan om voor 10 februari op te waarderen. Mijn nummer wordt dan gedeblokkeerd en mijn beltegoed staat dan weer vermeld op de aansluiting. Ik kan mij vinden in deze oplossing.
    Eerst via 1244 geprobeerd om telefonisch het beltegoed op te waarderen. Dit lukte niet, omdat de verbinding was opgeheven volgens het bericht op mijn scherm. Vervolgens geprobeerd om on-line op te waarderen. Ik kreeg het bericht dat dit technisch niet kon worden uitgevoerd. Vervolgens een oplaadkaart gekocht in de supermarkt. Toen geprobeerd om met deze kaart online op te laden. Ook dit was technisch niet mogelijk volgens het bericht van Mijn Telfort.
    Mijn vraag: Ik wil wel opladen, maar het is via 1244, via direct online en met een oplaadkaart uit de supermarkt via online op Mijn Telfort niet mogelijk dit te doen. Mijn goede wil wordt dus ook geblokkeerd. Wat moet ik nu toch doen? Ik begin een beetje radeloos te worden. Telfort geef mij een bruikbare raad. Help mij!
    Langemeyer
    Op maandag 30 januari heeft mevrouw Kok van Telfortgeen contact met mij opgenomen. Woensdag 31 januari kwam haar reactie en excuus dat zij maandag geen reactie heeft laten horen.
    Inmiddels heb ik maandag wederom geprobeerd om mijn beltegoed op te laden. Uiteindelijk is mij dit gelukt. Dit succes gemaild naar mevrouw Kok.
    Vervolgens kwam echter de teleurstelling. Mijn mobiele nummer werd niet gedeblokkeerd ondanks dat ik nu aan de voorwaarde van Telfort heb voldaan.
    Woensdag 30 januari schreef mevrouw Kok dat het bedrag dat ik naar Telfort had gestuurd inderdaad bij Telfort was aangekomen. Ik heb dit zelf ook met printscreens kunnen aantonen. Deze heeft zij naar de technische dienst opgestuurd. Dat alles nu niet in orde is gekomen noemde zij 'een lastig probleem". Zij zou weer van zich laten horen als er een reactie zou komen van de technische dienst!!!!
    Vandaag 2 februari kan ik mijn mobiele telefoon nog steeds niet gebruiken. War ik niet begrijp is dat op mijn mobiele nummer wel geld kan worden geïncasseerd, maar dat het nummer niet kan worden gedeblokkeerd. Mijn mobiele nummer is dus wel actief bij Telfort, maar niet voor mij. Zo langzamerhand word ik echt wanhopig. Mijn DigiD, verzekeringen en bankzaken vragen allemaal een mobielnummer om sms-berichten te kunnen versturen. Dat is nu onmogelijk. Dit vind niet alleen ik vervelend, maar de instanties geven geen privégegevens vrij zonder deze beveiligingsmethode.
    Ik geloof nog steeds in de goede wil van mevrouw Kok, maar ik weet niet of zij Telfort genoeg in beweging kan brengen.
    Hoelang moet ik geduld hebben? Is een datum af te dwingen?

Ook een klacht indienen over Telfort?