Opgelost door Telfort: misleidend aanbod en binnen een maand 80% verhoging starttarief vast bellen

A.M. Peters

Na inmiddels zo'n 5 jaar abonnee te zijn, werd ik geconfronteerd met twee weken onbereikbaarheid vanwege een defect modem. Tijdens de behandeling van mijn storingsmeldingen werd mij ogenschijnlijk vanuit serviceoogpunt een aanbod gedaan om van "het oude abonnement" over te stappen naar in feite dezelfde abonnementsvorm, met een circa 8 Euro lager vast tarief per maand, en met voor het overige dezelfde tarieven en zeker geen ongunstiger voorwaarden (dat laatste werd mij bij navraag nadrukkelijk bevestigd), waarmee het aangaan van een nieuw jaarcontract in feite het enige nadeel zou zijn - m.a.w. opzeggen kan pas na een jaar, en vond ik geen probleem. Ik heb daar op 29 juli 2013 mee ingestemd, en kreeg op 27 augustus 2013, dus nog geen maand later, per brief aangekondigd dat per 1 oktober het starttarief van 5 cent per gesprek wordt verhoogd naar 9 cent, EEN VERHOGING VAN 80 PROCENT. Ik vind ik dit geen fatsoenlijke manier van zaken doen (en sta daarin kennelijk niet alleen).

Ongedaan maken van deze prijsverhoging.

Telfort
    Geachte heer/mevrouw Peters,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    A.M. Peters
    Kort na 28/8, ik meen op 30/8, is er door een dame van KPN telefonisch contact gezocht. Daar ik op dat moment niet aanwezig was, werd aangegeven dat men het op een later moment nogmaals zou proberen. In afwachting daarvan, geef ik separaat mijn zakelijk nummer, waarop ik overdag bereikbaar ben. Bij geen gehoor wordt naar mijn mobiel doorgeschakeld, waarmee dan ook enige wachttijd gemoeid kan zijn (maar dan wel tegen het normaal telefoontarief ;-)
    M.v.g. Andre Peters
    Telfort
    Geachte heer/mevrouw Peters,Van Telfort hebben wij begrepen dat uw klacht naar enige tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    A.M. Peters
    Een vriendelijke dame belde, en gaf aan dat Telfort per 1-10-2013 het starttarief verhoogt, ongeacht of dit nu een langer lopend abonnement betreft, of een kortgeleden aangegaan abonnement. Dan weegt het niet daarover geinformeerd zijn bij de overstap, wat mij betreft minder zwaar. Wat de starttarief-verhoging zelf betreft: men kon mij ook nu geen verklaring daarvoor aangeven. Een geval van "slikken of stikken" dus. Ik krijg enige vergoeding voor de 2 weken internet-storing, en is op zich fair.

A.M. Peters

Ook een klacht indienen over Telfort?