Klacht Telfort: mobiel internet afgesloten, zonder aankomdiging.

Antony Weinbeck

Ik had een onbeperkt mobiel internet-abonnement van Telfort. Ik ben een normaal internetgebruiker; ik gebruik 3G als ik onderweg ben en op locatie vaak WiFi. Ik was mij bewust van de Fair Use Policy, hoewel die erg onduidelijk is: 1) het limiet is nergens inzichtelijk en 2) het limiet verandert steeds, omdat het aangepast wordt aan het 'gemiddelde gebruik’, een vaag begrip. Telefonisch werd mij medegedeeld dat de grens 3500MB was, later was dit bijgesteld naar 2500MB zonder mij te informeren.
Ik heb alleen in mrt 2014(!) en dec 2015 een sms gekregen dat ik mijn limiet had overschreden (o.b.v. die vaag omschreven FUP), waarna ik in maart 2016 -zonder aankondiging daarvan!- werd afgesloten van mobiel internet. Ik krijg nu bij Telfort alleen nog maar de mogelijkheid om een nieuw, duurder, abonnement af te sluiten, omdat mijn ‘onbeperkte’ abonnement inmiddels niet meer bestaat, terwijl ik juist mijn oude abonnement wilde behouden.

Ik wil dat Telfort mijn abonnement PER DIRECT beëindigt, zonder opzegtermijn, met nummerbehoud, zodat ik bij een andere provider DIRECT gebruik kan maken van mijn huidige nummer onder een nieuw abonnement. De diensten en service van Telfort zijn misleidend en ondermaats. Dit is de 2e keer dat ik zonder bericht word afgesloten van mijn internet. Mijn eerdere klacht bij Klachtkompas heeft wel contact met Telfort opgeleverd, maar niet voorkomen dat het de 2e keer weer misging. Dit heeft ertoe geleid dat ik een ander abonnement ga afsluiten bij een andere provider.

Geachte heer Weinbeck,

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

KPN Klantenreacties CMT
    Antony Weinbeck
    Het product dat Telf. aanbiedt is onduidelijk omdat ze de data limiet zonder berichtgeving aanpassen. Hierdoor kan een consument nooit zich aan de regels houden en zal men vroeg of laat onbedoeld over de limiet gaan. Er wordt weliswaar een bericht gestuurd (kan soms maanden geleden zijn) maar nooit de limiet kenbaar gemaakt. Ik ben nu na heel veel bellen, na meer dan een maand pas weer aangesloten op internet, maar ik stap definitief over op een andere provider. Waardeloze service !
    Geachte heer Weinbeck,

Uw reactie is voor kennisgeving aangenomen.

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    Antony Weinbeck
    Ze zijn simpelweg niet 'customer centred'. Telfort zal het vast proberen en zelf zeggen dat ze dat wél doen. Maar het abonnement dat ze mij ooit aan hebben geboden is achteraf een farce.
    Telfort geloof ik nooit meer.

Antony Weinbeck

Ook een klacht indienen over Telfort?