Klacht Telfort: mobiel internet afgesloten, zonder aankomdiging.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 168131
Gebruiker
Antony Weinbeck
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik had een onbeperkt mobiel internet-abonnement van Telfort. Ik ben een normaal internetgebruiker; ik gebruik 3G als ik onderweg ben en op locatie vaak WiFi. Ik was mij bewust van de Fair Use Policy, hoewel die erg onduidelijk is: 1) het limiet is nergens inzichtelijk en 2) het limiet verandert steeds, omdat het aangepast wordt aan het 'gemiddelde gebruik’, een vaag begrip. Telefonisch werd mij medegedeeld dat de grens 3500MB was, later was dit bijgesteld naar 2500MB zonder mij te informeren.
Ik heb alleen in mrt 2014(!) en dec 2015 een sms gekregen dat ik mijn limiet had overschreden (o.b.v. die vaag omschreven FUP), waarna ik in maart 2016 -zonder aankondiging daarvan!- werd afgesloten van mobiel internet. Ik krijg nu bij Telfort alleen nog maar de mogelijkheid om een nieuw, duurder, abonnement af te sluiten, omdat mijn ‘onbeperkte’ abonnement inmiddels niet meer bestaat, terwijl ik juist mijn oude abonnement wilde behouden.

De oplossing

Ik wil dat Telfort mijn abonnement PER DIRECT beëindigt, zonder opzegtermijn, met nummerbehoud, zodat ik bij een andere provider DIRECT gebruik kan maken van mijn huidige nummer onder een nieuw abonnement. De diensten en service van Telfort zijn misleidend en ondermaats. Dit is de 2e keer dat ik zonder bericht word afgesloten van mijn internet. Mijn eerdere klacht bij Klachtkompas heeft wel contact met Telfort opgeleverd, maar niet voorkomen dat het de 2e keer weer misging. Dit heeft ertoe geleid dat ik een ander abonnement ga afsluiten bij een andere provider.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

5 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Weinbeck,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

  2. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Weinbeck,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  3. Auteur
    Antony Weinbeck
    Datum
    Het product dat Telf. aanbiedt is onduidelijk omdat ze de data limiet zonder berichtgeving aanpassen. Hierdoor kan een consument nooit zich aan de regels houden en zal men vroeg of laat onbedoeld over de limiet gaan. Er wordt weliswaar een bericht gestuurd (kan soms maanden geleden zijn) maar nooit de limiet kenbaar gemaakt. Ik ben nu na heel veel bellen, na meer dan een maand pas weer aangesloten op internet, maar ik stap definitief over op een andere provider. Waardeloze service !
  4. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Weinbeck,

    Uw reactie is voor kennisgeving aangenomen.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  5. Auteur
    Antony Weinbeck
    Datum
    Ze zijn simpelweg niet 'customer centred'. Telfort zal het vast proberen en zelf zeggen dat ze dat wél doen. Maar het abonnement dat ze mij ooit aan hebben geboden is achteraf een farce.
    Telfort geloof ik nooit meer.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Antony Weinbeck
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen