Klacht Telfort: Mobiel niet gerepareerd noch vervangen.

sem

Ruim twee weken geleden, van het een op het andere moment werd mijn display zwart en ik kon niets meer zien op mijn scherm. Ondanks het feit dat het toestel niet is gevallen, ergens tegen aan is gestoten noch in aanmerking is gekomen met water kreeg ik het apparaat niet meer aan de praat. Mijn toestel is nog geen jaar oud en verkeerde in prima staat. Ik heb een tweejarig abonnement lopen en de garantie loopt nog. Het gaat om een Samsung galaxy s3

Ik kreeg een tijdelijk vervang toestel ook een Samsung maar een ouder toestel waar ik vrij weinig mee kan. Vanmiddag heb ik een mail ontvangen waar mijn toestel voor reparatie en vervanging is afgekeurd.
Wel mag ik het vervangtoestel eventueel houden.

Vanmiddag gebeld maar jammer genoeg werd mijn klacht niet positief in behandeling genomen. Het probleem word niet opgelost en er word niet geluisterd. Mijn klacht en probleem word op dit moment opzij geschoven en er word mij een verouderd toestel aangesmeerd.

Ik zou graag zien dat mijn toestel wordt gerepareerd of dat mij een nieuw toestel ter vervanging word geboden. Ik spreek dan over hetzelfde toestel, daar heb ik namelijk een contract voor getekend.

Telfort
    Geachte mevrouw El Morabit,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
    Telfort
    Geachte mevrouw El Morabit, Uw vraag/reactie heeft betrekking op het gevoerde beleid van KPN, dit is u inmiddels duidelijk gemaakt.Uw reactie is voor kennisgeving aangenomen.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    sem
    Ik heb mijn toestel niet in het water laten vallen. Een antwoord als waterschade zegt mij dan ook niets. In de voorwaarden van de reaparatiekosten staat het volgende:
    'Telfort repareert of vervangt het toestel gratis als de schade niet aan jou toe te rekenen is.' Aan een hevige regenbui, kan ik vrij weinig aan doen.
    Ik sta erop dat dit probleem word opgelost. Ik kwam bij Telfort voor service, anders had ik mijn mobiel 200 euro goedkoper kunnen krijgen op de zwarte markt.
    Telfort
    Geachte mevrouw El Morabit, Telfort heeft u een mail gestuurd met uitleg. Zoals u kunt zien op de website www.e-repair.nl onder ordernummer CE257665 is er vochtschade geconstateerd op uw toestel. Vochtschade valt niet onder de fabriek garantie van uw toestel. Vochtschade vreet steeds verder in het toestel. Hierdoor is uw toestel economisch en/of technisch afgekeurd voor reparatie.
    Economisch afgekeurd betekent dat de kosten voor het repareren van de mobiele telefoon, hoger zijn dan de aanschafkosten van een nieuwe mobiele telefoon van hetzelfde type. Technisch afgekeurd betekent dat de mobiele telefoon niet meer gerepareerd kan worden. De reden hiervoor kan aan de software of de elektronica van het toestel liggen Afkeur vanwege software kan betekenen dat de software in het toestel niet volgens de fabrikanteisen door een niet geautoriseerde partij is aangepast. Hierdoor voldoet het niet meer aan de garantievoorwaarden van de fabrikant. Afkeur vanwege de elektronica kan bijvoorbeeld betekenen dat er vocht- of brandschade is geconstateerd. Een dergelijke schade valt niet onder de lease- of garantievoorwaarden . Vochtschade kan optreden door bijvoorbeeld een zware regenbui, maar ook door bovenmatig transpiratievocht, spreekvocht of een vochtige omgeving.Om schade aan het toestel vergoed te krijgen of een vergelijkbare vervangend toestel te krijgen, had u een aanvullende schadeverzekering kunnen afsluiten. Wel is het mogelijk om een leen toestel te ontvangen van onze reparatie centrum Smartcare hiermee kunt u gebruik blijven van uw abonnement.Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen hebben dat kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via 0900-9596 (€ 0,50 per gesprek).Met vriendelijke groet,Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)

Ook een klacht indienen over Telfort?