Opgelost door Telfort: modem niet bezorgd, wel rekening gestuurd, geen reactie op email met uitleg klachten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 167691
Gebruiker
Wiebo
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik heb een internet en TV abonnement afgesloten bij Telfort voor mijn tweede huis in Abcoude. Het abonnement zou eind april ingaan nadat ik zelf het modem zou hebben aangesloten. Het modem is niet bezorgd en er is ook geen brief in de brievenbus gekomen waarop staat dat men aan de deur is geweest. Omdat ik op 27 april nog niets had ontvangen, heb ik Telfort gebeld en het probleem gemeld. De dame aan de lijn zei dat het pakket wel verstuurd was en dat ik het bij het postagentschap in Abcoude kon halen. Ze gaf me een nummer. Bij het postagentschap was dit nummer niet bekend. Ik kreeg ondertussen wel een automatische afschrijving. Die heb ik gestorneerd. Tevens heb ik meermalen het probleem uitgelegd via E-mail aan Telfort . Daar werd tot op heden niet op gereageerd. Wel kreeg ik op 9 mei een aanmaning om binnen5 dagen alsnog te betalen.

De oplossing

Reactie op mijn emails en een latere startdatum van het abonnement

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Brouwer,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
  2. Auteur
    Wiebo
    Datum
    Kan ik er ook vanuit gaan dat de factuur wordt aangepast?
    Er is in april niet geleverd dus kan er ook geen sprake zijn van betaling vandaar mijn stornering. Ik zal vandaag zien of er ondertussen een bericht van bezorging in de brievenbus ligt. Ik zal in dat geval proberen de zaak aan te sluiten. Ik laat het u weten begin volgende week.
  3. Auteur
    Wiebo
    Datum
    Ik heb op 14 mei het installatiepakket opgehaald en geïnstalleerd.
    Alles lijkt naar behoren te werken. Hierover ben ik tevreden. Het abonnement is wat mij betreft nu ingegaan.
  4. Auteur
    Wiebo
    Datum
    Technisch functioneert alles maar de onterechte rekening kan volgens een email van de Telfort klantenservice niet worden ingetrokken. Ik zal moeten betalen en men zegt toe het teveel betaalde met toekomstige facturen te verrekenen. Ik heb dus tandenknarsend maar betaald en zal kritisch volgen of correcte verrekening volgt (latere begindatum, geen aansluitkosten). Als het goed is gekomen laat ik het weten en sluit ik de klacht af.
  5. Auteur
    Telfort
    Datum

    Geachte heer Brouwer,

    Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. In afwachting van de toekomstige facturen en de daarop verwerkte correctie. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT ( Namens Telfort)
  6. Auteur
    Wiebo
    Datum
    De problemen zijn opgelost. TV en internet werken prima en het abonnementsgeld voor de periode waarover ik wel moest betalen maar nog geen verbinding had is teruggestort.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Wiebo
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen