Opgelost door Telfort: Na blikseminslag bij buren al 1 week geen TV en Internet van Telfort

jolly

Donderdagavond 2 juli is bij de buren van mijn ouders (deze zijn rond de 70 jaar) de bliksem ingeslagen. Gevolg bij mijn ouders oa het wegvallen van TV en Internet, dat afgenomen wordt via glasvezel van Telfort. Vrijdagochtend gebeld en storing doorgegeven. De medewerkster gaf aan te zien dat de modem stuk was, en dat zij het ging doorgeven aan een collega. Dit vormde het begin van het bekende "kastje-naar-de-muur-verhaal". Want vrijdags is er niet teruggebeld (dus het hele weekend zonder deze deze diensten), bellen op maandag leverde ook niets concreets op. Aangezien bellen dus niets opleverde én ook nog eens best kostbaar is (€ 0,50 per gesprek + gesprekskosten), heb ik het vanaf dinsdagmiddag overgenomen. Zowel via mail aan klantenservice als bericht via Messenger van Facebook. Dit leverde niets meer op dan een reactie dat het aan de netwerkbeheerder is om het op te lossen. Er wordt bij ons niet echt de indruk gewekt dat het probleem serieus wordt genomen.

Binnen 24 uur een werkend Internet en TV én compensatie voor de termijn waarin dit niet heeft gewerkt

Telfort
    Geachte mevrouw Lam- de Vries,

KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
    Beste KPN,

Dank voor uw reactie. Begrijp ik het goed dat wij nu te maken hebben met (opnieuw) een wachttijd van 5 werkdagen vanaf nu? Dit vind ik vreemd, aangezien in de voorwaarden van Telfort diezelfde termijn staat maar de melding al vorige week vrijdag is binnengekomen. Ofwel, die termijn van 5 werkdagen is vandaag afgelopen, maar blijkbaar moeten hier weer 5 werkdagen bij opgeteld worden. Schande! gelukkig zitten wij zelf bij ziggo, waar diezelfde situatie al maandagochtend was opgelost.
    jolly
    Inmiddels is er telefonisch contact geweest met KPN, en er komt een monteur morgen langs die niet eerder weg gaat dan dat het werkend is. Fijn!
    jolly
    Uiteindelijk lukte het de 1e monteur niet om de boel draaiend te krijgen, maar de 2e monteur op maandag wel deels. Internet vanaf toen weer werkend, nog geen TV aangezien ook de recorder een klap bleek te hebben gehad van de bliksem. Die is besteld en onderweg. Ondertussen ook al de compensatie geregeld. Eind goed, al goed dus!
    jolly
    Uiteindelijk goed afgehandeld. Wel jammer dat je dus eerst deze stap moet nemen voordat er echt gerichte actie wordt ondernomen.

jolly

Ook een klacht indienen over Telfort?