Klacht Telfort: Niet werkend Internet, TV en Bellen

Henry

Hallo,
Op 4 juni jl zijn we op verzoek van Telfort overgestapt op nieuw galsvezel (zoals Telfort het zelf noemt). Wij hadden een goed functionerend Internet, TV en Bellen van Telfort. Op 4 juni is er een monteur geweest, die heeft een nieuw glasvezel kastje geinstalleerd en een nieuw routermodem geplaatst. Aan het eind vd dag constateert de monteur dat het niet werkt. Er zal wel een storing zijn bij Telfort, morgen even alles resetten en dan moet het werken.

U raad het al, de volgende dag geen internet. Vervolgens ontstaat een constante stroom van contactmomenten met Telfort, eigenlijk steeds met hetzelfde antwoord. We weten het niet, er wordt aan gewerkt.

Dat is ondertussen 10 dagen geleden. Nog steeds hebben we geen Internet, geen TV en kunnen we niet bellen. We hebben wel een noodpakket ontvangen, met een mobiele router (via 4G) waardoor we weer een beetje kunnen internetten. Ook zat er een digitenne ontvanger bij, maar die hebben we niet werkend gekregen (geen digitenne signaal in Ruurlo??).

De klacht is onder stuur van Klantrelaties bij Telfort, en ik ben een paar keer gebeld door Wilfred van klantrelaties. Hoewel ze vriendelijk blijven en begripvol zijn, veranderd er niets. Geen dienstverlening! En zeer sporadisch informatie.

Ondertussen heb ik besloten bij Telfort weg te gaan, ik wil een normale service. Maar ik wil tegelijk ook dat de storing wordt opgelost. Ik kan pas per 12 juli naar een nieuwe provider, maar ik hoop niet dat ik al die tijd zonder dienstverlening zit.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Ik wil graag weer Internet, TV en Bellen...

Telfort
    Goedendag en bedankt voor uw bericht.

Een overstap van oud naar nieuw glasvezel (zoals wij dat noemen) zou niet zo'n avontuur moeten zijn. Het spijt mij dan ook dat u hier zoveel hinder van heeft ondervonden. Ik kan me de frustraties goed voorstellen.

Ik lees dat u hiervoor al een klacht heeft ingediend via de klantenservice van Telfort en dat u een contact persoon toegewezen heeft gekregen. Dit contact wilde alleen niet heel erg vlotten; u heeft alsnog een behoorlijk lange tijd op diensten moeten wachten. Hiervoor wil ik dan ook mijn excuses aanbieden. Wij streven ernaar om een storing zo snel mogelijk te verhelpen, maar dit blijkt in uw geval nogal lastig te zijn, sorry.

Ik heb uw gegevens in het systeem geraadpleegd en zie dat de storing eindelijk is verholpen en dat u weer gebruik zou moeten kunnen maken van uw diensten. Heeft u dit al kunnen testen?

Mocht u toch nog tegen problemen aanlopen, laat het dan gerust weten. Wil u dan ook gelijk in een privébericht de naam en geboortedatum van de contracthouder toesturen? Dan mag ik meer in het systeem en kan ik u beter verder helpen. U kunt een privébericht sturen door dit aan te vinken in klachtenkompas voor u het bericht verstuurt.

Telfort Webcare

Ook een klacht indienen over Telfort?