Opgelost door Telfort: Onduidelijke informatie, onvriendelijke medewerkers

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 9516
Gebruiker
Jordyboutier
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Sedert november 2011 heb ik een Telfort abonnement afgesloten a € 50,- per maand, incl. verzekering en een iPhone 4S.

In de maand mei ben ik met mijn iPhone 4S naar Portugal geweest. 3G zelden aangezet, waarna ik na 5 dagen op vakantie was geweest een SMS bericht kreeg dat mijn nummer geblokkeerd was wegens hoog verbruik. Nadat ik gebeld had vanuit Portugal bleek er een internetverbruik van ruim 600 euro open te staan.

Ik heb daarop mijn onvrede geuit dat ik niet juist op de hoogte ben gesteld, pas op het moment dat ik 600 euro moet betalen. Voor een consument is dat een hele bak met geld.

2 weken geleden kreeg ik een brief van Telfort. In deze brief worden excuses gemaakt, ze hadden me op de hoogte moeten stellen. Al het verbruik boven de 50 euro zou geseponeerd worden. Echter, werd ik gebeld (zeer onvriendelijk) of ik z.s.m. de 600 euro alsnog wil voldoen. Nu staat het bedrag nog steeds open, terwijl ik bevestiging heb gehad dat ik niet hoef te betalen. Nu wacht ik nog steeds...

De oplossing

Zoals Telfort heeft bevestigd wil ik het bedrag boven de 50 euro aan internetverbruik niet betalen. Ze hebben hun fout immers bevestigd!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Boutier,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT namens Telfort
  2. Auteur
    Jordyboutier
    Datum
    Inmiddels is er telefonisch contact geweest. Na wat discussie krijg ik het bedrag met de volgende factuur gecrediteerd. Uiteraard is het nog even afwachten of dit daadwerkerlijk gebeurd. Ik ben wel enorm te spreken over het snelle terugbellen n.a.v. deze klacht.
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Boutier,Uw klacht is in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.
  4. Auteur
    Jordyboutier
    Datum
    En wederom krijg ik bericht van Telfort. Dat mijn klacht is afgehandeld, maar dat ik toch die 631 euro moet overmaken. Het komt me zo langzamerhand m'n strot uit (excuus) dat er beloftes worden gedaan maar die niet worden nagekomen. Zelfs per SMS kreeg ik een bericht na het laatste telefoongesprek met "refund 631.21 for user". Ik ga er vanuit dat ik de acceptgiro kan verscheuren.
  5. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Boutier,De behandelaar van deze reactie heeft u gisteren gesproken. Ze heeft wederom een melding gedaan bij Telfort dat het nog niet is opgelost.
    Zodra er meer bekend is, zal zij u informeren.
    Excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT namens Telfort
  6. Auteur
    Jordyboutier
    Datum
    De klacht is inmiddels opgelost. Hartelijk dank hiervoor!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jordyboutier
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen