Opgelost door Telfort: Onjuiste voorwaarden leasetoestel overname

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 61537
Gebruiker
midix
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik wil graag mijn telefoon overnemen nu mijn leasecontract is afgelopen. Bij aanvang van contract is mij verteld dat dit bedrag ongeveer €50,- zou zijn voor mijn Samsung galaxy s3 mini. Dit zou gebaseerd worden op een bepaald percentage van de 2e hands waarde. Op mijntelfort.nl stond dit bedrag op €0,- ,vandaar dat ik vandaag contact gehad heb met de klantenservice om mijn toestel over te nemen. Nu is dit bedrag opeens €108,- en dat terwijl een nieuw maar €140,- kost.. Dit klopt dus duidelijk niet. Daarnaast staat in de voorwaarden dat het toestel bij geen overname binnen 4 weken ingeleverd moet worden. Ik heb een brief van telfort ontvangen waarin ik hiervoor maar 2 weken de tijd krijg. Als ik deze periode overschrijd moet ik het overname bedrag + een boete betalen.

De oplossing

Ik wens graag een reëel overname bedrag zoals dit mij is toegezegd bij aanvang van het contract

5 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer Nelissen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
  2. Auteur
    midix
    Datum
    Beste TelfortBedankt voor de reactie. Aangezien ik binnen 5 werkdagen mijn telefoon moet inleveren, volgens de laatst verzonden brief van Telfort, hoop ik zo snel mogelijk van jullie te horen.
  3. Auteur
    midix
    Datum
    Hallo Telfort,
    Ik zou het waarderen als er vandaag nog met mij contact wordt opgenomen. Ik wil namelijk niet door jullie verwarrende inlevertermijn mijn telefoon te laat inleveren en een boete krijgen.
  4. Auteur
    midix
    Datum
    Net gebeld door Telfort, ik mag de telefoon overnemen voor het eerst genoemde bedrag. Super service!
  5. Auteur
    midix
    Datum
    zie laatste reactie

Uiteindelijke oplossing

Auteur
midix
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen