Klacht Telfort: Ontduiken garantieverplichting en niet meewerken

Klachtnummer
# 195202
Gebruiker
Pieter
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Na een jaar wilde mijn LG G3 telefoon die ik bij Telfort had aangeschaft samen met een abonnement niet meer opladen. Na het plaatsen van een nieuwe batterij bleek de telefoon het ook niet te doen. De telefoon heb ik opgestuurd naar Teleplan volgens instructie Telfort. Na 2 wkn kwam de telefoon ongerepareerd retour. Zonder reden. Na langdurig bellen met Telfort en Teleplan bleek dat ze de telefoon niet wilden repareren omdat er een stickertje met het IMEI nummer ontbrak. Na contact met LG bleek dat zij de telefoon wilden repareren. Hiervoor hadden zij echter het aankoopbewijs waarop het IMEI nummer staat vermeld nodig. Helaas stuurt Telfort bij het verlengen, alleen een email met een bevestiging van verlenging en het merk en type van de telefoon die ze gaan opsturen. Na verschillende telefoontjes en e-mails weigert Telfort om mij een bewijs te sturen dat zij mij deze telefoon hebben verkocht, Kan nu dus helemaal niks en zit met telefoon met garantie!

De oplossing

Ik zou willen dat Telfort zich aan de wet houd en de telefoon laat repareren. Mochten ze dat niet willen dan wil ik dat ze in ieder geval meewerken aan het verstrekken van een aankoopbewijs waarop staat dat ik deze telefoon met bijbehorend IMEI nummer heb ontvangen, zodat ik met de fabrikant de garantieverplichting kan opnemen.
Indien Telfort geen van deze twee zaken kan bieden, dan wil ik in ieder geval gecompenseerd worden voor deze telefoon. Ik betaal nu nog elke maand 10 euro voor een niet werkende telefoon.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer De Knegt,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

  2. Auteur
    Pieter
    Datum
    Ik zou graag een schriftelijke reactie van Telfort ontvangen.
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer De Knegt,

    De behandelaar van deze reactie van Telfort heeft u een e-mail bericht gestuurd met een oplossing.

    Indien u nog vragen heeft kunt u op deze mail reageren.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen