Klacht Telfort: Ontduiken garantieverplichting en niet meewerken

# 195202
Pieter

Na een jaar wilde mijn LG G3 telefoon die ik bij Telfort had aangeschaft samen met een abonnement niet meer opladen. Na het plaatsen van een nieuwe batterij bleek de telefoon het ook niet te doen. De telefoon heb ik opgestuurd naar Teleplan volgens instructie Telfort. Na 2 wkn kwam de telefoon ongerepareerd retour. Zonder reden. Na langdurig bellen met Telfort en Teleplan bleek dat ze de telefoon niet wilden repareren omdat er een stickertje met het IMEI nummer ontbrak. Na contact met LG bleek dat zij de telefoon wilden repareren. Hiervoor hadden zij echter het aankoopbewijs waarop het IMEI nummer staat vermeld nodig. Helaas stuurt Telfort bij het verlengen, alleen een email met een bevestiging van verlenging en het merk en type van de telefoon die ze gaan opsturen. Na verschillende telefoontjes en e-mails weigert Telfort om mij een bewijs te sturen dat zij mij deze telefoon hebben verkocht, Kan nu dus helemaal niks en zit met telefoon met garantie!

Ik zou willen dat Telfort zich aan de wet houd en de telefoon laat repareren. Mochten ze dat niet willen dan wil ik dat ze in ieder geval meewerken aan het verstrekken van een aankoopbewijs waarop staat dat ik deze telefoon met bijbehorend IMEI nummer heb ontvangen, zodat ik met de fabrikant de garantieverplichting kan opnemen.
Indien Telfort geen van deze twee zaken kan bieden, dan wil ik in ieder geval gecompenseerd worden voor deze telefoon. Ik betaal nu nog elke maand 10 euro voor een niet werkende telefoon.

Telfort
    Geachte heer De Knegt,

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

Pieter
    Ik zou graag een schriftelijke reactie van Telfort ontvangen.
    Telfort
    Geachte heer De Knegt,

De behandelaar van deze reactie van Telfort heeft u een e-mail bericht gestuurd met een oplossing.

Indien u nog vragen heeft kunt u op deze mail reageren.

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

Ook een klacht indienen over Telfort?