Opgelost door Telfort: Onterechte afschrijving gedurende 7 jaren terwijl ik geen klant meer was van Telfort

J. Hop

Toen ik vorige week mijn de mutaties op mijn bankrekening
bekeek viel mij een afschrijving van
Telfort op. Slechts 4 euro maar toch. Ik heb helemaal geen overeenkomst met
Telfort dus heb ik het bedrag gestorneerd. Toen ik naar nog meer afschrijvingen
zocht betreffende Telfort bleek er in 2016 maar liefst 48 euro afgeschreven. Beide
afschrijvingen op basis van een factuur die ik nooit gezien had. Klantenservice
gebeld van Telfort. Het klopte inderdaad en het ging om een maandelijkse betaling om mijn oude emailadres
van Telfort te bewaren(ik was tot 2010 klant van Telfort). Dit is mij nooit gevraagd door Telfort of ik dit wilde. Daarnaast heb
ik ook nooit Telfort gemachtigd dit om deze reden van mijn rekening af te schrijven. De betreffende
facturen waren gestuurd naar het oude mailadres van Telfort. Erger werd het
toen ik ook ontdekte dat Telfort deze 48 euro ook jaarlijks afgeschreven had in 2010,
2011, 2012, 2013, 2014, 2015. Totaal meer dan 300 euro. De betrokken medewerker
erkende dat er iets fout was gegaan en sprak af dat ik het bedrag van 2016 terug zou krijgen maar
dat hij niet gemachtigd was de rest terug te storten. Hierover zou hij een
klacht namens mijn indienen. Daar heb ik tot nu toe niets meer van gehoord. Dus ook maar
een klacht via klachtenkompas ingediend.

Al de onterecht afgeschreven bedragen terug storten op mijn rekening en een excuus voor de gang van zaken

Telfort
    Geachte heer/mevrouw Hop,

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    J. Hop
    Bedankt voor de snelle reactie. Ik wacht af en reken op een goede uitkomst.
    J. Hop

Korte reactie n.a.v. telefoongesprek van hedenmiddag:
    Het schijnt om een z.g. mail only abonnement te gaan. Ik wist niet van het bestaan van zo'n abonnement
    Hierover is met mij schijnbaar gecorrespondeerd maar ik heb hierop niet gereageerd. Het bestaan ervan was mij tot op heden ook onbekend. Vraag me af naar welk emailadres dit is gestuurd.
    Het abonnement is toch eenzijdig door Telfort afgesloten ondanks het ontbreken van enige instemming hierover van mijn kant.
    Facturen zijn gestuurd naar het oude Telfort emailadres welke ik helemaal niet meer had door mijn overstap naar UPC. Dus nooit iets van gezien.
    Er is gedurende een aantal jaren, zonder dat hiervoor door mij hiervoor een machtiging is versterkt aan door Telfort geld van mijn rekening overgeschreven.

Dat ik misschien dit niet direct heb gereageerd kan niet worden gebruikt om nu niet tot volledige terugbetaling over te gaan. Er is gedurende 7 jaren ruim 300 euro van mijn rekening gehaald zonder dat hiervoor enige rechtsgrond voor bestond.

Met vriendelijke groet

Telfort
    Geachte heer Hop,

Bedankt voor uw medewerking.

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

J. Hop
Telfort is zijn telefonische toezegging nagekomen (het totale betaalde bedrag is aan mij overgemaakt).De klacht is opgelost. Goed gedaan Telfort

Ook een klacht indienen over Telfort?