Klacht Telfort: Onterechte incasso procedure

mrk

In 2013 stond een klein bedrag van onder de €10,- open en hierop werd een brief gestuurd door Telfort dat als er voor 2 januari 2014 niet betaald zou worden, dat het abonnement dan geblokkeerd kan worde. Maar het abonnement werd op 27 december 2013 stopgezet en heeft Infoscore het bedrag verhoogd en kunnen ze geen antwoord geven op normale vragen. Ik heb serieus alleen reacties gekregen als ik het in een groot lettertype stuur, en dit is liever niet hoe ik communiceer omdat het kinderachtig is. Wel weten ze aanmaningen te sturen.

Sinds het stopzetten is diverse malen contact met Telfort geweest en heeft Telfort aangegeven fout te zijn geweest. Het zou recht gezet worden. Niks gebeurd en nooit meer wat van gehoord.

En na het afsluiten is een nieuw abonnement door Telfort geaccepteerd (of deze liep al) en naar volle tevredenheid. Waarom doet Telfort moeilijk over < €10,- en zet het vroegtijdig een abonnement stop?

Ik betaal graag het bedrag wat verschuldigd is maar niet de afsluitkosten en incasso kosten. Er zit wel spoed bij in verband met de gerechtelijke procedure en de laksheid van Infoscore.

mrk
    @Telfort Ik heb in de extra info van de klacht mijn telefoonnummer geplaatst. Gaarne hier contact mee opnemen ipv andere nummers.
    Geachte heer Koop,

De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar via telefoonnummer 070-343 20 29 of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

KPN Klantenreacties CMT
    mrk
    Ik heb een aantal weken geleden een telefoontje gehad waarin werd vermeld dat als een abonnement wordt doorgezet, dat daarna de afkoopsom zou vervallen. Maar nu heb ik een e-mail gehad (wat ook een eeuw heeft geduurd) die geen woord rept hier over en nog meer vragen op roept. Want Telfort zou al een halfjaar eerder besloten hebben dat meneer per december afgesloten wordt omdat hij niet zou betalen in december (8 euro). Waarom dit zo is, is niet duidelijk. Kortom, meer vragen en geen antwoorden.
    Geachte heer Koop,

De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

mrk
    Helaas nog steeds niet opgelost.... Kan iemand hier naar kijken?
    Geachte heer Koop,

De behandelaar van deze reactie heeft u een mail gestuurd op 19-10-2016.

Indien u nog vragen heeft kunt contact opnemen met de behandelaar van deze reactie.

mrk
    Vage antwoorden en geen oplossingen. Uiteindelijk wint Telfort helaas omdat ik geen zin heb in mensen die halve antwoorden of geen antwoorden geven. Eerst geven ze aan dat als het abonnement wordt voortgezet dan worden de kosten kwijt gescholden. En daarna niet meer. En de communicatie slaat kant noch wal omdat de afsluitdatum veel eerder is dan gecommuniceerd en daardoor niet voldoende tijd is gegeven om €8,- over te maken.

Wat een onzin dit.