Klacht Telfort: Op een respectloze manier - en onterecht - afgewezen als klant

H2O

Omdat ik toch best wel veel betaalde aan moederbedrijf (!) KPN en dat contract afliep besloot ik op zoek te gaan naar een goedkopere optie. Het werd Telfort omdat dat goedkoper is en omdat ze toch ook op het betrouwbare netwerk van KPN zitten.
Wat schetst mijn verbazing dat ik een afwijzing van de order krijg op basis van 'risico-analyse' zonder verder details: alleen de mogelijkheid om zelf op zoek te gaan naar de reden. Daarbij moet ik dan zelf een brief gaan schrijven met identiteitsbewijs.
Ik vind dit een erg respectloze gang van zaken. Waarom belt men niet even over dit soort precaire zaken zodat misverstanden direct kunnen worden kort gesloten.
Nu wordt een oud-KPN-mobiel-medewerker die al 2 jaar zonder problemen betaald aan moederbedrijf KPN en geen krediet problemen heeft afgewezen ...
Ik weet dat men ook afwijzingen doet op basis van buurt analyse: dat zou wettelijk verboden moeten worden.
Ben benieuwd naar het verhaal van Telfort ...

Kijk altijd naar de persoonlijke situatie (en niet naar de buurt) bij de acceptatie en meld in de brief de reden van afwijzing. Bij twijfelachtige gevallen telefonisch contact opnemen (besef je hoe beledigend zo'n onpersoonlijke brief kan vallen - zeker als het ten onrechte is).
(Nu Telfort kiest voor de onpersoonlijke en ontoegankelijke aanpak doe ik dat ook en meet ik dit breed uit via de dit soort media die we gelukkig tegenwoordig hiervoor kunnen inzetten).

Telfort
    Geachte heer Offringa,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    H2O
    Telfort wacht op mijn reactie terwijl ze (KPN) me alleen een bevestiging hebben gestuurd?
    Overigens heb ik 3/12 met Telfort gebeld: de dame die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat het probleem waarschijnlijk was dat vorige bewoners al eens betalingsachterstand hadden gehad (wat heb ik daar mee te maken?). Ze heeft de order opnieuw ingelegd. Mijn vraag of die dan niet weer zou worden afgewezen wimpelde ze af. Afgelopen week kreeg ik voor de 2e keer een afwijzing ... Ik ga nu kijken naar alternatief
    H2O
    Ben gisteren gebeld door een medewerker van Telfort: oorzaak is storing in de systemen ... twee keer op heel verschillende momenten ... zowel bij inleg via internet als via de telefoon ... erg ongeloofwaardig ...
    Ik moet zelf nog eens goed nadenken of ik nog wel zaken wil doen met Telfort, maar mij lijkt dat je dan aanbied om persoonlijk te zorgen dat de order er door komt ...
    Telfort
    Geachte heer Offringa,De behandelaar van deze reactie zal binnenkort contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    H2O
    Zojuist gebeld met KPN: mijn toegewezen contactpersoon was er niet, maar met collega gesproken. Wordt nog niet blij van gang van zaken en mis doortastendheid. Ik heb zelf voorgesteld dat KPN er voor zorgt dat dit nu geregeld wordt. Als ik niet overtuigd was van dit product (prijs / kwaliteit) dan had ik al lang een andere leverancier gezocht ...
    Gezien de gang van zaken en het feit dat ik langer aan mijn dure abonnement vast zit - verwacht ik ook wel een tegemoetkoming.
    H2O
    Zojuist maar weer met KPN (! - die dit coordineert) gebeld omdat gisteren aangegeven werd dat ik door Telfort gebeld zou gaan worden en ik nog niets gehoord heb. Kreeg nu mijn vaste contactpersoon te pakken en die gaat er achter aan en laat vandaag nog wat horen.
    Telfort
    Geachte heer Offringa,Uw klacht is in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    H2O
    Met name door mijn geduld is de order nu grotendeels uitgevoerd: wacht nog op nummerbehoud van mijn huidige nummer. Daarnaast vind ik dat ik wel enigszins gecompenseerd mag worden en ik heb nog steeds geen antwoord waarom klanten zo'n brief krijgen - zeker als de afwijzingen ook nog eens worden veroorzaakt door storingen.
    H2O
    Het klopt dat mijn order nu grotendeels is afge handeld op Nummerbehoud na. Ook is er een compensatie geregeld, maar ik mis HIER een openlijke reactie - met t.a.v. het feit dat u klanten zo schoffeert tijdens de acceptatie.
    Telfort
    Geachte heer Offringa,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
    H2O
    Heeft u mijn vorige reactie op uw afmelding gelezen?

H2O

Ook een klacht indienen over Telfort?