Klacht Telfort: Opeenstapeling en voortduren van klachten (technisch en financieel)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 12140
Gebruiker
Anoniem
Datum
11 reacties

Details

De klacht

Geachte heer, mevrouw,

Wegens het verzoek tot bondigheid zult u schriftelijk van mij een nader gespecificeerde reactie met bijlagen ontvangen (alsook de Consumentenbond).

Heden ontving ik telefonisch reactie op mijn eerdere schrijven, waarbij u buiten alle feitelijke argumentatie uit eerdere contacten (telefonisch en schriftelijk) ruimte vond om niet gecommuniceerde kosten te rechtvaardigen. Reeds 6 (!) keer heb ik u inmiddels gewezen op onterecht in rekening gebrachte kosten, waarvoor inmiddels 3(,5) maal restitutie heeft plaatsgevonden (in beginsel naar tevredenheid). Vandaag deed u helaas afbreuk aan die reputatie. Naast deze addertjes heeft u ook u administratie (verhuizing niet verwerkt) en techniek niet op orde. Ruim 3 maanden neem ik heden digitale TV bij u af en worden problemen met de bediening niet opgelost, ondanks vele toezeggingen van uw technische support dat een 'spoedige' software-update alle problemen zou verhelpen. Helaas niets van dat.

Met vriendelijke groet

De oplossing

- (Spoedige) oplossing technische problemen bediening digitale TV
- Compensatie niet naar behoren functioneren bediening digitale TV
- Creditering onterecht in rekening gebrachte kosten (zie klachtbrieven en onderliggers)
- Compensatie geïnvesteerde tijd en kosten telefonische klantenservice

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

11 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Leenen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Echter hebben wij geen naam, adres en woonplaats gegevens van u ontvangen. Wilt u deze alsnog aan ons doorgeven zodat we de klacht in behandeling kunnen nemen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Anoniem
    Datum
    De gegevens zijn opgevoerd; graag zie ik uw reactie tegemoet.
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Leenen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Gelieve de contactgegevens uit de klacht hanteren, en niet het eerste telefoonnummer uit uw administratie. U heeft inmiddels aangegeven dat wij door uw technische afdeling worden teruggebeld. Het probleem is reeds meermalen met deze afdeling besproken - inclusief (niet nagekomen) harde toezeggingen. Ik hoop dat deze vervolgactie niet gelijk staat aan een eigen telefoontje aan deze afdeling.Vooralsnog betroffen deze behandelingen herhalingen, een verkwisting van tijd en geld voor zowel u als mij.
  5. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Dinsdag (9/10) in prettig contact met de technische afd. enkele nieuwe pogingen ondernomen om de technische problemen op te lossen; waaronder vervanging van de hardware (wordt dus vervolgd). Echter beheert deze afdeling niet de klachten als zodanig (deels is dit ondergebracht bij KPN, welke supervisie in principe een prima toevoeging is) - het is mij dan ook onduidelijk wie mijn schriftelijke klachtbrief (verzonden bij aanvang van deze klacht via Klachtenkompas) momenteel in beheer heeft.
  6. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Leenen,Uw klacht is in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.
  7. Auteur
    Anoniem
    Datum
    1. De TV-ontvanger is succesvol vervangen. D.w.z. dat er aanzienlijk minder hinder is bij de bediening; voor ons een verademing (na 4 maanden). Desondanks blijft opgemerkt dat er soms storing blijft voorkomen. Echter zolang dit niet verergert, is dit overkomelijk.
  8. Auteur
    Anoniem
    Datum
    2. Na telefonisch contact op 17/10 heb ik op uw verzoek alle openstaande klachten puntsgewijs gemaild, daar mijn klachtbrief spoorloos lijkt. Hierop zou 18/10 worden teruggekomen. Sindsdien heb ik enkel nog contact gehad met KPN, die op de klacht toeziet, eventueel aanstuurt, maar niet werkelijk afhandelt. Het ellenlange uitstel, zonder duidelijk(e) stappenplan/communicatie, zorgt voor irritatie.
  9. Auteur
    Anoniem
    Datum
    3. Punt 2 wordt kracht bijgezet door een opzegging voor Eredivisie Live op 26/9 (heeft geen betrekking op deze klachtenbundeling), welke pas op 23/10 is afgehandeld geworden. Met alle begrip voor drukte zou ik u adviseren op zijn minst een ontvangstbevestiging te versturen na gebruik van uw contactformulier, maar bij vertraging de klant hiervan ook - kan tegenwoordig allemaal automatisch - op de hoogte te stellen/houden. Communicatie is een eerste belangrijke stap naar tevredenheid.
  10. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Heden contact gehad met Telfort. Waarna restitutie plaats zal vinden van onterecht berekende administratiekosten en een compensatie zal worden betaald ter hoogte van één maand abonnementsgelden. Deze regeling volstaat, ook omdat de procedure daarmee eindelijk kan worden afgesloten - een langgekoesterde wens.
  11. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Al met al moet ik helaas concluderen dat de aangereikte oplossingen weliswaar volstaan, maar veel te lang op zich hebben laten wachten. Zowel technisch als financieel, als administratief, zijn zaken vaak veel te lang blijven liggen en vaak onvoldoende gecommuniceerd. De uiteindelijke oplossingen zouden ook in een veel vroeger stadium (zonder compensatie voor mijn noodzakelijke inspanningen en irritatie) een logische stap zijn geweest, en een hoop onvrede hebben voorkomen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Anoniem
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen