Opgelost door Telfort: opzeggen mobiel abonnement ivm emigreren

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 79058
Gebruiker
Petra
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een mobiel abonnement van twee jaar maar nu ga ik onverwachts emigreren. Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice over het bewijs van uitschrijving dat ik zou moeten aanleveren om mijn contract zonder afkoopsom op te zeggen. Ook ben ik bij de Telfort winkel in Zwolle geweest hiervoor en die beaamde het. Vervolgens krijg ik net een brief van het hoofdkantoor met een afkoopsom van €400,-. Klantenservice weer gebeld (inmiddels zeker 10,- belkosten) en nu wordt mij opeens verteld dat emigreren geen geldige reden is om je contract voortijdig op te zeggen. Dit betekent dat ik een jaar lang 30,- per maand weg kan gooien, want ik kan mijn abonnement niet gebruiken in het buitenland. En Telfort steekt 30,- p.m. in z'n zak want ik zal geen seconde bellen of internetten. Ik ben al zeker tien jaar tevreden klant bij Telfort, maar deze afhandeling slaat helemaal nergens op. Ik voel me een nummertje en geen klant.

De oplossing

Ik wil mijn abonnement met bewijs van uitschrijving kunnen opzeggen zoals het met mij besproken is. Dus zonder afkoopsom en mijn leasetoestel overnemen voor de marktwaarde die Telfort er nu voor heeft staan.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Hekkenberg,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
  2. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Hekkenberg, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)
  3. Auteur
    Petra
    Datum
    In eerste instantie bleef Telfort mij afdoen met een onpersoonlijke brief/mail. Na wederom contact te hebben gehad met het KPN Case Management team werd ik teruggebeld door Telfort en zijn ze me zover mogelijk tegemoet gekomen. Bedankt

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Petra
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen