Klacht Telfort: OPZEGGEN VAN MOBIEL ABONNEMENT BIJ TELFORT IVM EMIGREREN

LSOSA

Ik heb een SIM only abonnement met telfort, met ingang datum 27-09-2015. ( 150 minuten gratis bellen, onbeperkt SMS en 500 MB)Die is geldig tot 27-09-2017. Voor familie reden ga ik emigreren naar Argentinië, en volgens Telfort kan ik niet mijn abonnement opzeggen. Ik moet die afkopen. Hoe is het mogelijk dat ik wel mijn zorg verzekering kan opzeggen en niet mijn mobiel? I wil niet bijn 400 euro betalen voor een abonnement die ik niet meer kan gebruiken.

Ik wil mijn abonnement opzeggen vanaf 01-07-2016.

Geachte mevrouw Sosa,

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

LSOSA
    I am deeply unsatisfied with the answer I received from Telfort following my complaint. Telfort has no understanding of the concept of emigration, arguing that I leave the Netherlands 'temporarily'. They offer me to 'buy off' my subscription for the amount of 400 euros. The lack of an option to cancel a contract due to unexpected circumstances seems contrary to basic legal principles. Every contract can be cancelled for appropriate reasons. According to Telfort, 'death' is the only such reason.
    Geachte mevrouw Sosa,

In verband met de behandeling van deze klacht heeft de behandelaar diverse keren geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt.
    De behandelaar van Telfort heeft u nog een e-mail bericht gestuurd en is in afwachting van uw antwoord.

KPN Klantenreacties CMT
    LSOSA
    Ik reageerde aan de commentaar van Telfort per e-mail. Ik ben inmiddels (zoals ik had aangekondigd!) verhuisd naar Argentinië, en daarom ben ik niet bereikbaar op mij oude Telfort nummer. Ik heb hun aanbod gekregen via telefoon op mijn nieuwe Argentijnse mobiel en ik ben tevreden erover. Ze gaan nu alles regelen.
    Geachte mevrouw Sosa,

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

Ook een klacht indienen over Telfort?