Opgelost door Telfort: Providerkaping zonder enig bericht van te voren, voorkomen dat dit gebeurt is niet mogelijk

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 267026
Gebruiker
Boudie
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Lijnkaping door een andere provider, ergo geen internet, telefoon en tv meer. Terugzetten is geen optie, een compleet nieuwe aanvraag moet worden gedaan. Nota bene een week nadat ik mijn contract verleng, wordt zonder enig bericht abonnement geheel afgesloten.
Communicatie dat er een afsluiting heeft plaatsgevonden had ik pas toen de helpdesk mij dat vertelde. Anno 2017 kunnen we dus iedereen dwarszitten door een andere provider op iemand zijn adres aan te vragen.... Allemaal goed, maar die ellendige procedures maken het dat je zo w weken zonder netwerk zit. Dit heeft voor mij consequenties waar Telfort geen oossing voor biedt. In 2 à 3 dagen zoiets herstellen is in deze tijd echt om een wonder vragen.

De oplossing

Directe actie om dit te herstellen, het betreft fysiek een simpele handeling. Administratief moet men deze di gen achteraf recht trekken. Als provider kan je zien wie je klant was en heb je alle gegevens. Tevens moet het mogelijk zijn dat de netwerkbeheerder, KPN in dit geval, transparanter communiceert als er een provider verandering op komst is. Als Telcort dit had geweten, hadden ze contact op kunnen nemen en geweten dat dit om een kaping ging en geen door mij aangevraagde verandering was.
Een financiele compensatie is noodzakelijk, mijn werkzaamheden voor de organisatie waar ik mee werk wordt ernstig belemmerd.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw De Heer,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

  2. Auteur
    Boudie
    Datum
    Er is met assistentie van rechtshulp en klantenkompas, door telfort een mobiel modem voor internet opgestuurd en 1xset digitenne voor de TV. Vast telefonie is dus nog niet terug. Dit is een zogenaamd noodpakket door Telfort aangeboden ter overbrugging tot alles weer hersteld is, met nieuw modem en tv ontvanger. Wanneer de her-aansluiting op telfort gaat plaatsvinden is nog steeds niet bekend. Toch al weer 10 dagen geleden afgesloten...
    KPN heb ik nog niet gesproken, maar dat is waarschijnlijk omdat het voor mij niet duidelijk wordt of het wel echt een lijn overname betreft. Administratieve "fout" lijkt ook mogelijk.
    Compensatie onderhandeling is nog niet gestart, na her-aansluiting zou dit worden bsproken.
  3. Auteur
    Boudie
    Datum
    De aansluitdatum was nog niet bekend vanmiddag, vanavond 22.00 uur komt bericht door dat de aansluitdatum 27 juli wordt. Hier krijg ik niet de indruk van enige prioriteit van deze zaak. Alhoewel dat wel nadrukkelijk wordt genoemd in mijn contact met klangenservice. De 26e ga ik op vakantie, dus aansluiten op de 27e is niet mogelijk. Dat wist klantenservice ook wel, maar daar heeft men kennelijk weinig vat op deze gang van zaken.
    De 7e afsluiten en de 27e aansluiten is geen toonbeeld van snelheid en prioriteit mijns inziens.
    Jammer dat telfort niet kan laten zien dat fouten snel verholpen kunnen worden.
  4. Auteur
    Telfort
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer De Heer,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Wij verzoeken u de afhandeling van de klacht van onze medewerker te beoordelen.

    Bedankt voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)


Uiteindelijke oplossing

Auteur
Boudie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Na rechtshulp inschakeling bleek opeens dat een noodpakket geleverd kon worden. Een internetserver via het mobiele net met een 20GB Sim kaart. Televisie via een KPN digitenne pakket. Vaste telefoon is niet op te lossen. Telfort wilde de aansluiting herstellen 3 weken na de afsluiting, terwijl ik dan op vakantie was. Klantenservice heeft dit hersteld naar de vrijdag net voor mijn vakantie. Dat is uiteindelijk maandag daarna (24 juli)volledig gelukt na ook mijn vaste telefoon weer aan te sluiten.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen