Opgelost door Telfort: Slechte service Telfort reparatie-Teleplan

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 257584
Gebruiker
criexile
Datum
4 reacties

Details

De klacht








Ik
heb een abonnement van Telfort. In September 2016 kreeg ik daarbij
een nieuwe telefoon, die echter na een periode stuk ging. Ik ging
terug met de telefoon naar de Telfortwinkel , en die zouden mijn
telefoon naar “Teleplan” sturen voor reparatie.

Ze
hebben mijn telefoon toen gerepareerd binnen de garantietermijn, maar
na een paar weken kreeg de telefoon wéér hetzelfde probleem (nl.
Het wegvallen van het geluid) en daarom moest ik hem weer naar
Telfort brengen die de telefoon wéér doorstuurde naar het
reparatiecentrum “Teleplan”. Na een paar weken kreeg ik mijn
telefoon weer terug en na een week kreeg de telefoon wéér hetzelfde
probleem. Ik moest voor de derde
keer naar Telfort en dit keer moest ik betalen voor de reparatie.
Waarom weet ik ook niet; ze moesten iets met de software doen, was de
uitleg.

Ik
vind deze gang van zaken heel raar want de garantietermijn is twee
jaar volgens de Europese Regelgeving.

De
telefoon kwam ongerepareerd weer terug en na een dag moest ik hem
voor de vierde
keer naar Telfort brengen. Bij Telfort waren ze trouwens niet eens op
de hoogte van het feit dat het al om de vierde keer ging. Hun
klantadministratie is kennelijk een chaos.

Na
vier keer in de reparatiecentrum (Teleplan) kreeg ik de telefoon
niet-gerepareerd terug en moest ik voor de vijfde
keer naar Telfort. Klinkt enorm ongelooflijk, nietwaar?

Bij
Telfort deden ze iedere keer of hun neus bloedde. Ze gaven aldoor
Teleplan de schuld en tijdens een telefoontje van mij met Teleplan
gaven die vervolgens LG (het merk van de telefoon) weer de schuld.
Volgens Telfort heeft dit verloop niets te maken met hun slechte
service. Zij hebben mij echter deze telefoon verkocht, dus zijn zij
mijns inziens verantwoordelijk voor goed klantcontact, garantie en
reparatie. Teleplan zegt vervolgens dat LG verantwoordelijk is en zo
heb ik GEEN TELEFOON en VEEL TIJD BESTEED aan Telfort én is er mij
schandalig genoeg één keer, bij de derde reparatie, een bedrag van
47 euro in rekening gebracht, voor een mislukte reparatie binnen de
garantietermijn!!

Mijn
telefoon is nu wederom in het reparatiecentrum. Ik heb hem, sinds ik
hem heb (September), nauwelijks kunnen gebruiken en er is tot nu toe
geen definitieve, bevredigende oplossing gekomen .

De oplossing








Het zou logisch zijn als ik compensatie zou
krijgen van Telfort voor alle uren die dit mij gekost heeft, voor de
reparatiekosten die mij onterecht in rekening gebracht zijn (reparatiegeld terug), en
uiteraard een nieuwe toestel.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Palacios Padilla,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

  2. Auteur
    criexile
    Datum
    1- Op 05-04-17 kreeg ik een SMS voor een creditering van 46 euro (wordt verrekend op de eerste volgende factuur)

    2- Op 05/04/2017 - De reparatie is afgerond en het apparaat is verzonden naar de winkel maar ik weet niet wat gebeurt want ik heb niet de telefoon ontvangen en de apparaat is alweer naar naar het reparatiecentrum verzonden ( voor de zesde keer "6de" )

    3- Op 12/04/2017 - mijn apparaat is klaar voor verzending.
    Op 13/04/2017 - De reparatie is afgerond en mijn apparaat is verzonden naar de winkel.

    Ik krijg nog niet de apparaat dus ik kan niet hem proberen of hij goed werk maar na 6 keer in het reparatiecentrum denk ik dat het wel tijd is om een nieuwe apparaat te krijgen.

    " Dus De klacht is nog afgehandeld"

  3. Auteur
    criexile
    Datum

    " Dus De klacht is nog niet afgehandeld" bedoelde ik
  4. Auteur
    criexile
    Datum
    Het probleem is opgelost!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
criexile
Datum
Uiteindelijke oplossing
Creditering van 46 euro die moest ik voor een reparatie (binnen garantie) betalen en een nieuwe telefoon ( zelfde merk en model) ontvangen na 6 keer in de reparatie centrum sinds oktober 2016 ( gekocht in september 2016) tot april 2017.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen