Opgelost door Telfort: SMS fraude

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 82232
Gebruiker
JNK
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Mijn dochter (13 jr.) heeft ineens een hele hoge rekening. Volgens de klantenservice zou mijn dochter zelf een betaalde sms dienst hebben geactiveerd. Dat heeft ze niet gedaan. Klantenservice heeft wel haar nummer hiervoor geblokkeerd.

Maar na grondig uitzoeken heeft mijn dochter nooit een betaalde SMS dienst geactiveerd en ook geen bericht gehad van een betaalde sms dienst. Geen bevestiging, en de sms'jes (volgens de specificatie) heeft zij en ik ook nooit gezien. De enige vreemde sms'jes (waar zij erg van schrok) waren die van de klantenservice van Telfort om de betaalde sms diensten te blokkeren.
We hebben haar sms'jes door gekeken. En haar nagevraagd, maar die sms'jes zijn haar onbekend.
Ik vind het SMS fraude. En het geeft ons een hele hoop stress. En mijn dochter is overstuur.

Gewenste oplossing

Graag wil ik die kosten van die betaalde SMS dienst (3190) niet betalen. Ik vind het SMS fraude. Die sms-dienst (3190) heeft misbruik van mijn dochter gemaakt, haal daar de kosten maar vandaan.
En wil een nieuwe factuur, zonder die kosten van de betaalde SMS- dienst.
En ook voor de komende factuur wil ik die kosten eraf hebben.
[Ik heb gelezen op de site van de Consumentenbond dat:
Zolang de klacht wordt uitgezocht hoef je het bedrag voor de sms-dienst niet te betalen, de mobiele provider mag je telefoon niet afsluiten.}
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Telfort hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Kosmeijer,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT ( namens Telfort)
  2. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Kosmeijer, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  3. Auteur
    JNK
    Datum
    Ik ben blij dat het zo opgelost is.
    Jammer alleen dat ze je dan toch nog even moeten "berispen", omdat je zelf wel iets verkeerd hebt gedaan. Een andere benadering was wel plezieriger. Want we konden hier echt zelf niets aan doen.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen