Klacht Telfort: te hoge telefoonrekening door ongewilde dataverbruik

Klachtnummer
# 11710
Gebruiker
xiaodan chen
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Sinds 2010 heb ik een `sim only´ abonnement van Telfort. Ik ben altijd al een trouwe klant geweest van Telfort en vind het dus ook jammer dat ik deze klacht moet indienen. In mei 2012 heb ik een telefoontje gekregen van Telfort dat mijn abonnement bijna verloopt en dus mocht ik een nieuw toestel uitkiezen. Ik ben naar de Telfortwinkel gegaan en heb daar een nieuwe abonnement afgesloten met een nieuw toestel, samsung galaxy s3. Ik heb speciaal voor een abonnement gekozen zonder internet, omdat ik alleen maar wifi gebruik. Maar de medewerkers hadden niet tegen mij gezegd dat ik vanaf dat moment al ongemerkt internet van hun gebruik zonder een waarschuwing en dergelijke. Toen ik de telefoonrekening kreeg, schrok ik dus ook enorm. Op 5-9-12 werd er 440,70 euro afgeschreven en op 10-9-12 werd er weer 248,19 afgeschreven. Bij elkaar dus in 1 maand bijna 700 euro!!! Ik ben naar de Telfortwinkel geweest en zij zeiden dat zij niks konden doen. Ik vind dit onterecht dat ik zomaar zonder dat ik het weet en wil, internet moet betalen van Telfort zonder ook maar een waarschuwing te hebben gekregen. Dit is mijn eerste smartphone dus ik heb er nog geen enkele ervaring mee. Telfort kan niet verwachten dat ik met mijn eerste smartphone weet dat ik onopgemerkt continue internet betaal.

De oplossing

5 reacties

  1. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Chen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Echter hebben wij geen naam, adres en woonplaats gegevens van u ontvangen. Wilt u deze alsnog aan ons doorgeven zodat we de klacht in behandeling kunnen nemen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    xiaodan chen
    Datum
    Bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb mijn adres al doorgegeven op de site. Ik hoop dat jullie verder de klacht kunnen afhandelen.Met vriendelijke groet,Xiaodan Chen
  3. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Chen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    xiaodan chen
    Datum
    Bedankt voor Uw snelle reactie.
  5. Auteur
    Telfort
    Datum
    Geachte mevrouw Chen,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over Telfort?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen